Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jättelitet....Jätte = stort. Saker kan inte vara stort och litet samtidigt.
Har en kompis som bott i USA en lång tid. Denne säger ofta chans även om det är negativt, det är ju så man säger på engelska/amerikanska.
Folk som använder "han" där det ska vara "honom"! Jag blir tokig! Hur svårt ska det vara? Det verkar inte vara lika vanligt att använda "hon" istället för "henne" dock...
KL
Har egentligen inte direkt med ämnet att göra, men jag stör mig så mkt på det att jag måste ta upp det.
Folk som använder "han" där det ska vara "honom"! Jag blir tokig! Hur svårt ska det vara? Det verkar inte vara lika vanligt att använda "hon" istället för "henne" dock...
Och jag vill så gärna rätta folk, det verkligen kliar i mina fingrar. Men än har jag inte gjort det
Sedan avskyr jag folk som varken kan använda stor bokstav, punkt eller kommatecken![]()
Jag förstår oftast inte ens vad personen menar då.
Slå tillbaka till att gay betyder rolig/glad, används i en del äldre låtar. Kommer dock inte på någon just nu, hjärnan har visst gått och lagt sig, bör nog följa efter![]()
Jag är personligen väldigt förtjust i oxymoroner och just ordet oxymoron är nog mitt favorit ord, det är ett litet nördigt skämt i sig själv
Det är ju bara roligt med nya kombinationer av ord.
Jag har stora problem med alla dem som inte kan använda de eller dem på korrekt sätt.
Dem gjorde det och det... eller inte. Det märkliga är att jag inte ser samma personer göra samma miss med jag och mig som med de och dem.
Om man nu inte kan skillnaden mellan subjekts- och objektsform så kan man ju förfalla till det fula men numera tillåtna "dom" för att åtminstone inte skylta med sin okunskap.
Nej, vi är inte överrens!
Den användning av förstärkningsled och -ord du beskriver är inte något nytt och den innebär inte en utarmning av språket. Det är i mina ögon såhär språk utvecklas. Jättevanlig, väldigt kul, dyngsur, urgod - varför då inte karatefull, tokarg, bautagod och skitsur?