Kontradiktoriska negationer

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare honung
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 89
  • Visningar Visningar 6 966
Sv: Kontradiktoriska negationer

Precis så. Jag tycker det är roligt att använda galna uttryck, motsägelser och trendiga uttryck. Men inte på "allvar" utan som ett uttryck för humör eller personlighet.

Som övriga retar jag mig till gallfeber på de/dem, han/honom, hon/henne-misstagen. Jag vill peta ut ögonen.

Jo, det är nån sorts svengelska men det blir ju så extra larvigt om det ska beskriva något negativt.

Jag hade magsjuka deluxe ...

Jag lider ändå allra mest av särskrivningar ;)

Super fint sto ...
Gala kväll

I ditt fall finns det ju omständigheter som förklarar särskrivningar. Om man tittar på alla annonser som ligger ute, där särskrivningarna ger en helt annan innebörd än vad säljaren rimligen menade blir det ju lite deprimerande.

Jag säger ofta eller ibland hysteriskt. Om saker som egentligen inte är hysteriskt men jag gillar ordet :D. Du är hysteriskt vacker. Vilket hysteriskt väder. Va inte så hysterisk. Hysteriskt jobbigt att skotta infarten. Osv.

Det håller jag med dig om !
Finns det omständigheter så retar jag mig inte alls lika mycket.

För egen del har jag länge reagerat på "lavinartad ökning". Laviner kan vara av helt olika slag så för mig är det svårt att förstå hur ökningen är. Dessutom brukar laviner röra sig nedåt, ökningar uppåt...

I ditt fall finns det ju omständigheter som förklarar särskrivningar. Om man tittar på alla annonser som ligger ute, där särskrivningarna ger en helt annan innebörd än vad säljaren rimligen menade blir det ju lite deprimerande.

Tack for det! Maken papekar dock att jag tydligen lar mig ny slang fran Buke.:p

Slå tillbaka till att gay betyder rolig/glad, används i en del äldre låtar. Kommer dock inte på någon just nu, hjärnan har visst gått och lagt sig, bör nog följa efter :p

Jag sag inte det har forran det blev quoted. Gay fran Merriam-Webster Dictionary:

Full Definition of GAY
1
a : happily excited : merry <in a gay mood>
b : keenly alive and exuberant : having or inducing high spirits <a bird's gay spring song>
2
a : bright, lively <gay sunny meadows>
b : brilliant in color
3
: given to social pleasures; also : licentious
4
a : homosexual <gay men>
b : of, relating to, or used by homosexuals <the gay rights movement> <a gay bar>
— gay adverb
— gay·ness noun

Åh nej!
Äh ?
;)

Fast jag tycker konstigt nog att det är skillnad på olika skiljetecken. Frågetecken och utropstecken får gärna ha ett mellanslag innan, men absolut inte punkten och kommat. Det är ju knäppt om något.

Fast jag tycker konstigt nog att det är skillnad på olika skiljetecken. Frågetecken och utropstecken får gärna ha ett mellanslag innan, men absolut inte punkten och kommat. Det är ju knäppt om något.

De enda skiljetecken där man lägger ett mellanslag före är vid utelämningstecken och när tankstreck används för att indikera en paus, tillägg eller vid inskjuten text.

Undrar varför det är så vanligt med mellanrum. Ser inte vitsen med det. Vist att man kan slarva och skriva fel nån gång men vissa skriver alltid så. Såhär: hej hur är det ?

-varför skriva så?

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 303
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: VLMF
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med... 2
Svar
24
· Visningar
6 144
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
4 035
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur