Kontroll fråga när man går in på Bukefalos

Bukefalos 30 år!

Jag har också fått kontrollfråga de senaste dagarna när jag har gått in på buke på datorn (PC med chrome). Räcker dock med att klicka på någon kategori på sidan så försvinner frågan - så det är ju inte en jättesäker säkerhetsfråga :p

Tanken är att bara sådana som verkar suspekta/liknar en bot skall få kontrollfrågan. Botarna har blivit bättre och bättre på att verka vara vanliga användare.
Uppenbarligen slår detta fel ibland och jag vet inte ännu riktigt varför.
Jag kommer inom kort installera en ny version av tilläggsprogrammet men är inte säker på att det kommer ändra så mycket för er som har problem.
Jag får inte upp frågan och jag tror och hoppas att de allra flesta faktiskt slipper den.
Som någon skrev kan den som surfar via ett företagsnätverk kanske leda till problem då det kanske har säkerhetsfunktioner som kan verka suspekta. Jag tittar vidare på detta. Anledningen till att jag anser att försöka stoppa botar behövs är bland annat att servern ofta blev överbelastad när det dök upp tusentals botar på samma gång.

Den nya versionen är nu installerad. Skriv gärna om ni märker några skillnader.

Kommer varje gång på datorn. Där behöver jag besvara den. Har Windows och webbläsarna Brave och Firefox. Samma på båda.

Läsplattan som jag tidigare hade problem fungerar nu. På läsplattan och mobilen har jag androidsystem, där kommer frågan men jag behöver aldrig besvara den utan kan klicka mig direkt vidare in på ett forum. Använder oftast Brave som webbläsare på båda.

Jag har nu ändrat lite inställningar och uppdaterat till ytterligare en ny version. Kanske inställningsändringen har förbättrat för inloggade med problem?
I övrigt har jag lagt in lite mer cache för oinloggade förutom att den nya versionen även är tänkt att snabba upp servern ytterligare lite.

Jag har nu ändrat lite inställningar och uppdaterat till ytterligare en ny version. Kanske inställningsändringen har förbättrat för inloggade med problem?
I övrigt har jag lagt in lite mer cache för oinloggade förutom att den nya versionen även är tänkt att snabba upp servern ytterligare lite.
Fortfarande problem för mig

Jag fick frågan en gång efter den senaste uppdateringen, men det är också den enda gången hittills så det verkar ha löst sig för mig.

Jag har nu uppdaterat till senaste version samt ändrat en ny inställning som förhoppningsvis leder till att de allra flesta slipper frågan.
Är det någon skillnad?

Jag har inte fått frågan tidigare då jag varit inloggad konstant. Nu ny telefon så loggade in igen och fick ingen kontrollfråga nu heller. Så för mig verkar det fungera som det ska.

Jag valde precis att avinstallera först för att börja från noll och sedan installera senaste version av tilläggsprogrammet.
Förhoppningsvis skall allt fungera ännu bättre nu.

Jag får upp kontrollfråga när jag försöker komma in på en tråd via länk från mobilen (t.ex. om någon av mina bukekompisar skickar länk till en rolig/interessant tråd). Frågan är dock helt omöjlig att besvara, och jag kommer inte förbi den?

Frågan som jag får är "om en häst är halt på ett ben, hur många friska ben har den sannolikt?"
Och alla som haft hästar vet att svaret då borde vara "0" - noll.... :cautious:

Jag har dock även försökt svara 3, men inte det heller verkar funka för att komma förbi och in till tråden.

Det skall gå att svara både i text och med siffra. Dock kanske det inte fungerar om man börjar texten med stor bokstav eller enbart skriver med stora bokstäver.

Som inloggad bör man slippa. Som jag skrev i mitt första inlägg är jag intresserad av om det dyker upp mer än en gång.
@Gunnar på min platta måste jag svara på frågan varje gång, trots att jag är inloggad.

Har precis uppdaterat till senaste versionen som enligt uppgift möjligen skall minska risken att frågan kommer upp när den inte borde det.

Finns det fortfarande folk som har problem med detta?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?