Kontrollampan på elagregatet

K

knutbyarn

:crazy:Har ett Revir elagregat som hela tiden blinkat grönt.
Nu har det helt plötsligt börja blinka rött, vad kan det betyda? Någon som har ett likadant?
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

går det på batteri så är det garanterat att batteriet börjar ta slut och behöver laddas.
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

:laugh:
Nej det är nätanslutet!!
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Det meddelar att jordningen inte är tillräcklig och att det således inte "går ut" ström i staketet som det ska.
Kolla jordkabeln och kanske komplettera med ytterligare jordspett.
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Antingen då jorden som simpan skriver eller så har brott på staketet där trådarna går ner i marken.
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Det meddelar att jordningen inte är tillräcklig och att det således inte "går ut" ström i staketet som det ska.
Kolla jordkabeln och kanske komplettera med ytterligare jordspett.

Nu har jag kopplat in 8 spett seriöst med riktig kabel och så. Lampan har börjat blinka grönt, men aggregate ger bara 3000v trots att det står på att det ska ge 10,000v. Ute på trådarna blir det bara 2000v. Hur får jag aggregate att ge mer?
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Hur ser trådarna ut på staketet? Det har viss betydelse hur långt det är, vilketn typ av tråd och det är skravat och ihop kopplat.
Vet inte hur vädret är där du bor men när marken fryser blir jorden sämre precis som det blir när den blir väldigt torr. Så kolla upp hur marken är där du har jordspetten. Är det torrt så kan du prova och se om du får bättre effekt genom att vattna jordspetten.
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Hur ser trådarna ut på staketet? Det har viss betydelse hur långt det är, vilketn typ av tråd och det är skravat och ihop kopplat.
Vet inte hur vädret är där du bor men när marken fryser blir jorden sämre precis som det blir när den blir väldigt torr. Så kolla upp hur marken är där du har jordspetten. Är det torrt så kan du prova och se om du får bättre effekt genom att vattna jordspetten.

Hehe ska pröva att vattna spetten imorrn. Trådarna är ju slitna, det vet jag men just detta att aggregatet ger 3000v vid anslutningen, det är det som jag tycker är lite surt.
Men är det så att långt, dåligt staket tar så mkt ström så aggregate bara ger 3000 vid anslutning på aggregat? Eller är det solklart ett jordfel?
Många frågor, börjar bli rörigt nu kanske. Men tack för att ni hjälper mig.
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Nej det är inte solklart fel åt något håll för om staketet är dåligt så matar inte heller aggregatet ut fullt om det är anslutet till det. Om du ska mäta för utesluta det ena eller andra ska du mäta direkt vid apparaten utan att den är kopplad till staketet. Är fortfarande dåligt jordfel ger fullt ut så ligger felet i staketet.

Sen är det så också att när du har ett så kraftigt aggregat så kommer det också krav på tråden. Vissa trådar klarar helt enkelt inte de kraftiga aggregaten utan att bränna sönder. Andra har intet rätt ledningsförmåga för att du ska få full effekt.
 
Sv: Kontrollampan på elagregatet

Nej det är inte solklart fel åt något håll för om staketet är dåligt så matar inte heller aggregatet ut fullt om det är anslutet till det. Om du ska mäta för utesluta det ena eller andra ska du mäta direkt vid apparaten utan att den är kopplad till staketet. Är fortfarande dåligt jordfel ger fullt ut så ligger felet i staketet.

Sen är det så också att när du har ett så kraftigt aggregat så kommer det också krav på tråden. Vissa trådar klarar helt enkelt inte de kraftiga aggregaten utan att bränna sönder. Andra har intet rätt ledningsförmåga för att du ska få full effekt.

Smart tänkt, klart jag måste mäta när det inte är påkopplat. Tack, ska prova imorrn.
 

Liknande trådar

Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 697
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 453
Senast: manda
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 276
Senast: Rie
·
Trädgård & Växter Vi har en liten tråkig rabatt där jag vill plantera en marktäckare. Problemet är att de små syrenernas rötter är enorma och att det inte...
2
Svar
22
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Vårföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp