För mig ser den ut som...en bil...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För mig ser den ut som...en bil...
Jag är nyfiken på vad det frikyrkliga består av, jag har aldrig fått den vibben av en bil![]()
Bra illustration, jag förstår faktiskt hur du menar!Det finns en särskild framgångsteologisk stil (jag borde nog sagt att den såg lite framgångsteologisk/karismatisk ut snarare än frikyrklig). Prydlighet, kritvita tänder, kostym - på gränsen till vulgärt.
Om min bil vore en människa:
Visa bifogad fil 173630
För mig ser den ut som...en bil...![]()
Det var nog klokt, jag vet ju hur både mina kollegor och jag själv kör hyrbilar…Vi har förresten dissat hyrbilen. Inte för att det var en hyrbil, utan för att den hade mängder med små lack-, plåt- och plastskador trots att den bara varit i trafik i drygt ett år (avställd sedan mars).
Oj. Jag brukar vara MER försiktig med andras grejer än med mina egna.Det var nog klokt, jag vet ju hur både mina kollegor och jag själv kör hyrbilar…
Jag med.Oj. Jag brukar vara MER försiktig med andras grejer än med mina egna.
Det kan man tycka.Oj. Jag brukar vara MER försiktig med andras grejer än med mina egna.
Det är väl inget fel på den? Inte min typ av bil, men jag hade heller inte valt den från början... så det är ju där felet ligger i så fal, den har ju varken blivit brackig eller frikyrklig med åren så att säga.
Ja, fast riskerna med att köra en okänd bil är betydligt större än att köra sin egen. Man känner inte egenskaper och form så väl innan en stund har passerat. Så jag tänker ändå att det inte är konstigt att hyrbilar får mer skador.Oj. Jag brukar vara MER försiktig med andras grejer än med mina egna.
Två nya Kia här, 2019 och 2021. Fick besked båda gångerna och det stod i till och med instruktionsböckerna (Kia Niro PHEV och Kia Ceed PHEV).
Hittade instruktionerna. De skriver förvisso att ingen inkörningsperiod behövs, men de instruktioner som jag fick anges ändå i direkt anslutning som rekommendationer.
Visa bifogad fil 173601
200 mil är ju inte så långt. 1-3 månader för den generella bilägaren tror jag snarare. Det är inte helt dumt att byta alla smörjoljor i en ny bil efter runt 500 mil eftersom man då får bort alla slitagepartiklar som alltid blir som mest i början när systemet arbetar in sig. Att öka slitaget precis i början genom att hänga på last kan absolut vara dumt i ett längre perspektiv.2000 km innan man kör med släp? Det är ju över 1 år för generella bilägaren. Låter jätteknasigt.
Oj 200 mil/ år är ju mindre än milen i snitt/ dag.2000 km innan man kör med släp? Det är ju över 1 år för generella bilägaren. Låter jätteknasigt.
Blandar du inte ihop mil och kilometer nu2000 km innan man kör med släp? Det är ju över 1 år för generella bilägaren. Låter jätteknasigt.
Blandar du inte ihop mil och kilometer nu? Jag kör nog i alla fall 800 km/månad.
Det finns en särskild framgångsteologisk stil (jag borde nog sagt att den såg lite framgångsteologisk/karismatisk ut snarare än frikyrklig). Prydlighet, kritvita tänder, kostym - på gränsen till vulgärt.
Om min bil vore en människa:
Visa bifogad fil 173630
Och det är väl precis det som är nersidan med att köpa hyrbil. Noll personer som kört bilen den närmaste tiden har brytt sig om den. Det gör inget - det är bara en hyrbil.Vi har förresten dissat hyrbilen. Inte för att det var en hyrbil, utan för att den hade mängder med små lack-, plåt- och plastskador trots att den bara varit i trafik i drygt ett år (avställd sedan mars).
Är du säker på, att din bil inte hade sett ut så här som människa?
Visa bifogad fil 173688
Foto: Stockholms katolska stift