Koppla bildskärm till telefon?

ameo

Trådstartare
Moderator
Min gamla telefon fick en smäll för några veckor sedan, så att skärmen gick från lite smålurig till helt svart på ett dygn. Det är en billigare modell av lur så det är knappt lönt att byta skärm i den... Jag hann rädda merparten av filerna i den och det går att komma åt mycket av det som finns i den genom att koppla den till datorn.
Men jag lurar på ett annat användningsområde, så jag funderade på om man skulle kunna koppla telefonen till en extern bildskärm, så att jag får fram telefonens bildskärm på en extern skärm?
Någon som vet och kan förklara hur man gör?
 
Min gamla telefon fick en smäll för några veckor sedan, så att skärmen gick från lite smålurig till helt svart på ett dygn. Det är en billigare modell av lur så det är knappt lönt att byta skärm i den... Jag hann rädda merparten av filerna i den och det går att komma åt mycket av det som finns i den genom att koppla den till datorn.
Men jag lurar på ett annat användningsområde, så jag funderade på om man skulle kunna koppla telefonen till en extern bildskärm, så att jag får fram telefonens bildskärm på en extern skärm?
Någon som vet och kan förklara hur man gör?

Jag undrar mest- vad är poängen med det?
 
Till iPhone finns adapter till exempelvis HDMI, inga problem. Gissningvis även till andra nyare smartphones. Du får nog gräva litet modellspecifikt efter en sådan till just din telefon.
 

Liknande trådar

IT & mobiler I helgen blev min iPhone X fuktskadad i samband med flyttstädningen och nu har skärmen lagt av. Telefonen är igång, den reagerar när jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 447
Senast: Voeux
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 675
IT & mobiler Jag behöver tips och råd hur jag ska göra med min dator. För några dagar sedan "kraschade" min hårddisk. Jag kommer in på datorn men...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp