Barnardo

Trådstartare
kan kor vara utomhus även på vintern? man ser ju aldrig några kor ute när det börjar bli höst och kallare ute, hur kommer detta sig??

kan man inte ha någon form av ligghall där korna kan vara om de vill vara inne, men ändå ha öppet, åtminstone på dagtid på vintern, så att de kan gå ut om de vill? eller klarar de inte kylan??

jag vet inte varför jag tar upp detta, har inga kor och är inte intresserad av att skaffa kor heller, men jag bara undrar... :D :banana:

Kor kan visst vara ute vintertid. Det man är rädd för är väl att juvret ska bli "förkylt".

visst finns det kor som går ute året runt, men det är mest köttraserna.

Att korna kommer in är väl för att ha större koll på dom, de kommer ju kalvar under hösten-våren och sen för mjölkproduktionen.

Många mjölkbönder har ju även lösdrift nu får tiden, få båsladugårdar.

Kan även tillägga att de e lag på att kossorna ska få gå ut 2månader på bete

Kan tänka mig att det går åt väldigt mycket foder om de ska kunna var ute hela vintern, och mjölka bra samtidigt. Blir inte så ekonomiskt, alltså. :confused:

Nejdå det behöver de inte göra, i de flesta lösdrifterna så e de ju inte isolerat, kossorna e ju experter på å värma upp luften själva vilket man märker otroligt när ma jobbar i ladugården.

Liknande trådar

Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
360
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 647
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 103
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka