Sv: köra för tung transport
Och återigen, hur svårt är det att fatta?
Svar ang. vad har du gjort bättre: du har följt lagen. så du menar på fullt allvar att du, bara du är ansvarsfull och "själv" anser att du kör utmärkt, kan skita i både sveriges lag, och att ha körkortsbehörighet? Och att det skulle vara bättre för att "alla andra gör det säkert också"? Du borde skriva en insändare : )
Svarar alla som skrivit på min knapp...:
Bara för att du tar E-kort så betyder ju inte det att du blir en bättre förare!
Exampel:
Jag är en mycket ansvarsfull trafikant och jag har mycket bra koll på kultryck, däck, lastning, bromssträckor mm...
Mitt ekipage får enbart framföras med E-behörighet.
Jag sitter bakom ratten och kör jättelugnt och fint, fast utan E-kort.
Två dagar senare har jag varit och tagit E-kortet... Jag sätter mig bakom ratten, kör samma ekipage lugnt och fint.
Berätta för mig: Vad har gjort mig till en bättre förare på 2 dagar??!!
Varför skulle jag riskera någon annan med mitt ekipage? Jag slår vad om att du möter minst 10 släp-ekipage i veckan som kör för tungt utan behörighet, om du är ute och kör normalt lite varje dag. Sitter du och svär på varje släpekipage du ser? Du kan ju omöjligt se på "utsidan" om föraren har E eller inte?
Och nej, i den här tråden pratar vi från början köra för tungt släp, inte lastbil eller buss, det kan ni starta en egen tråd om!
Och återigen, hur svårt är det att fatta?
Svar ang. vad har du gjort bättre: du har följt lagen. så du menar på fullt allvar att du, bara du är ansvarsfull och "själv" anser att du kör utmärkt, kan skita i både sveriges lag, och att ha körkortsbehörighet? Och att det skulle vara bättre för att "alla andra gör det säkert också"? Du borde skriva en insändare : )