Kort stubin

Sorry, sova i säng går bort, då kan jag precis lika gärna vara vaken och uppe för efter en kvart domnar armar, axlar och nacken bort. Finns inga träd på tomten eller minst ett träd så bilen kan utgöra den andra förankringspunkten så åker jag till närmsta skog.
När jag var i Stockholm så blev det ett träd och en lyktstolpe, grävmaskin och lastbil funkar också att binda den i. :p

Ang. länk, därifrån jag tar dom nu kan du inte handla då firman övergett Ebay. Den måste gå genom mig.
Jodå träd finns,lada finns,kuvös finns,isolerad byggbod i gästrums standard finns med 3 rum, i alla kan en hängmatta sättas upp :up:

Jodå träd finns,lada finns,kuvös finns,isolerad byggbod i gästrums standard finns med 3 rum, i alla kan en hängmatta sättas upp :up:
Då får vi ta det när värmen återkommit och jag inte måste hålla brasan vid liv här. :up:

Det där löser vi på nåt sätt, eftersom jag inte kan lämna stället här vintertid utan måste vara hemma och elda så får du upp routern färdigkonfigurerad, bara ställa i fönstret som vetter mot boden, plugga nätverkssladden från första routern (sladden gör jag efter vilken längd som behövs) in i denna och sätta väggvårtan i uttaget. Den ska koppla upp sig själv sen.

Vad har du för trådlös router nu?
Det är något som Telia skickat. Det står Technicolor på den.

Jag har internet via fiber, om det nu har någon betydelse.

Komma hem? Haha, jag jobbar hemifrån och ser skiten hela dagarna i ända. Undantaget är när jag åker till stallet, handlar eller åker till huvudkontoret.

Ja, jag är medveten om att jag måste ordna upp röran. Det har varit ett ständigt projekt sedan jag flyttade in här för drygt 9 månader sedan.

Någon slags vedförvaring är ju en prioritet. Jag vill kunna ha en veckas förbrukning inomhus hela tiden, så att ytfukten försvinner och veden verkligen är torr när jag eldar den.

Men oj, tar det en vecka för veden att torka? Hur förvarar du den när den inte är i huset?

Men oj, tar det en vecka för veden att torka? Hur förvarar du den när den inte är i huset?
I vedboden. Under tak så klart.

Jag har själv inte mätt fukt i ved som kommer in från kylan, men någonstans har jag läst att det är bra om den får vara inne den tiden innan man eldar den.

Det har bara betydelse för mig när jag ska komma åt sidan den konfigureras från då den sidan är webbaserad, sen pluggar man bara min kabel i LAN-uttaget och i min router, ställer in IP-adressen så dom snackar med varann, fixar lösenordet mellan dom och så ska det bara vara att köra.

Synd att jag inte har tapetserat nån gång som jag kommer ihåg annars hade jag kunnat hjälpa till med det.
Men behöver du hjälp med nåt som ska flyttas eller annat så säg till så kan jag hjälpa till.

Synd att jag inte har tapetserat nån gång som jag kommer ihåg annars hade jag kunnat hjälpa till med det.
Men behöver du hjälp med nåt som ska flyttas eller annat så säg till så kan jag hjälpa till.
Du var ledig fram till jul eller hur? Välkommen hit,det går tåg nästan ändå fram till dörren :angel::D

Jag har inte heller tapetserat någon gång men har lyckligtvis inte tummen mitt i handen. Det ska målas lite här nästa år runt fönster och sånt. Känner du för att ta några brädor så är det välkommet. Jag bjuder på fika så klart.

Jag har inte heller tapetserat någon gång men har lyckligtvis inte tummen mitt i handen. Det ska målas lite här nästa år runt fönster och sånt. Känner du för att ta några brädor så är det välkommet. Jag bjuder på fika så klart.
Självklart hjälper jag till :)
Bara att säga till så

@Magiana du säger att du har kort stubin för att du inte orkar ändå så gör du jättemycket förutom jobbet. Renoverar, rider, bär ved och eldar.

Ta hjälp, rot och Rut-jobb är bra och ger andra möjligheter att hjälpa dig mot betalning då.

Angående resa. Finlandsbåtarna är billiga alternativ utan pass-krav, id-handling räcker i Norden. Bussarna går gratis från massor med städer.

Jag tycker det Verkar som om det är något annat problem, på något vänster, än det som du definierar som problemet. Jag tycker du ska fundera lite mer och denna tråd har kanske varit en början för att få andra åsikter. Lycka till, fundera mer.

Och jag tycker nog tvärtom, att Magiana har så pass lite "måsten" och egentligen bara sig själv att tänka på att det bekymrar mig att hon ändå har så lite ork.
Jag vet inte alls om det stämmer men jag tänker mig att du Magiana kanske har hamnat i en fas där små och få saker känns i det närmaste ogörliga medan de i en annan tid i livet hade gått av bara farten. Jämför att det kan vara ett dagsprojekt att fara och handla för någon och för en annan är det bara 10 min i farten efter jobbet medan man samtidigt roar två småbarn och tar sista kundsamtalet för dagen i mobilen.

Jämför att det kan vara ett dagsprojekt att fara och handla för någon och för en annan är det bara 10 min i farten efter jobbet medan man samtidigt roar två småbarn och tar sista kundsamtalet för dagen i mobilen.

Fast i synnerhet om man inte har barn så har man väl ingen nytta av att tänka på hur mycket småbarnsföräldrar måste hinna med? Snarare tvärtom.

Jag tycker dessutom inte alls att hon verkar ha lite måsten. Hon är van vid struktur och ordning och har inte det i ett nyköpt, äldre hus. Jag skulle tro att man lätt kan bli lite paralyserad av det och inte veta var man ska börja.

Jag är faktiskt evinnerligt tacksam att jag inte har barn (och att jag inte vill ha några heller). Det hade jag inte pallat faktiskt.

Visst, det stämmer att jag inte har många måsten just nu, men jag har bränt väldigt mycket krut sedan jag flyttade in. I somras rök det ur öronen på mig. Och takbytet som skedde, och bilbytet jag var tvungen till och sen att bilen gick sönder och blev dyr, har också kostat energi. Ekonomiskt blev det en fet smäll. Jag klarar mig men behöver hålla hårt i slantarna ett tag framöver.

Så läget nu är att komma i fas igen.

För att jag ska kunna få fram det jag måste så måste jag ha beteckningen på routern, Technicolor är ju bara fabrikatet och med bara det är det som att försöka få tag på en bruksanvisning till en Volvo utan att veta vilken modell det är.

För att jag ska kunna få fram det jag måste så måste jag ha beteckningen på routern, Technicolor är ju bara fabrikatet och med bara det är det som att försöka få tag på en bruksanvisning till en Volvo utan att veta vilken modell det är.
Skicka ett pm med ditt nummer så kan jag skicka ett mms på texten baktill. Jag vet inte vad som är vad där.

Det ska stå "TG799" eller liknande, mms funkar inte hos mig.

Jag tänkte på en annan lösning, du ska ju inte sprida ut wifi över hela tomten iallafall så då borde en homeplug funka, den sätter du bara i vägguttagen och den skapar kontakt "automagiskt". Där behövs inget ställas in.

Ang Technicolors routrar så är det bottenskiktet på marknaden och tillverkas av Thomson. Dom är inte "direkt dåliga", bara förbannat superusla med sämst signalstyrka och massor av tappade paket när signalstyrkan avtar. Dom är i klass med Tele 2-s ZTE ZXHN H368N som hur det nu är möjligt ÄNNU sämre.

Visst, det stämmer att jag inte har många måsten just nu, men jag har bränt väldigt mycket krut sedan jag flyttade in. I somras rök det ur öronen på mig. Och takbytet som skedde, och bilbytet jag var tvungen till och sen att bilen gick sönder och blev dyr, har också kostat energi. Ekonomiskt blev det en fet smäll. Jag klarar mig men behöver hålla hårt i slantarna ett tag framöver.

Så läget nu är att komma i fas igen.
Det har ju hänt en hel del som slukat din energi och jag vet att du börjat äta lite vitaminer? Visst var det så?
Men det kanske ändå är läge att göra en investering i dig själv, boka tid hos VC och be att dom tar alla tänkbara prov på dig iom din trötthet och korta stubin (och så talar du om för dom hur ditt mående är!).
Det kan ju faktiskt vara någon brist som ställer till det för dig. Det är vanligare än man tror - för det går så långsamt utför att man inte märker något innan det är ett jätteproblem (så var det för mig!).

I vedboden. Under tak så klart.

Jag har själv inte mätt fukt i ved som kommer in från kylan, men någonstans har jag läst att det är bra om den får vara inne den tiden innan man eldar den.
Jag har heller inte mätt fukt, men min erfarenhet av ved som kommer från en vedbod, och inte är huggen samma år utan fått ligga ett år på tork, är att den är torr och fin att elda med efter ett dygn eller max två inomhus. Det underlättar ju om man inte behöver förvara en veckas ved inomhus i papperspåsar, om man inte älskar att ha en massa påsar stående.

Jag har heller inte mätt fukt, men min erfarenhet av ved som kommer från en vedbod, och inte är huggen samma år utan fått ligga ett år på tork, är att den är torr och fin att elda med efter ett dygn eller max två inomhus. Det underlättar ju om man inte behöver förvara en veckas ved inomhus i papperspåsar, om man inte älskar att ha en massa påsar stående.

Ja vi tar in morgondagens ved idag, det räcker utmärkt och den är huggen och staplad under tak i somras.

Som jag förstått det så är det viktigaste, förutom att veden fått torka ordentligt, är att den har rumstemperatur och inte kommer direkt från kylan och in till kaminen. Kall ved sänker temperaturen på elden och röken + du får sämre verkningsgrad samt det är större risk att det sätter sig sot och tjära i skorstenen. Ett dygn räcker.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 152
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 725
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 420
Senast: Magiana
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 067
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka