Kort stubin

Rätt ventilerad så får man ingen kondens.
Nu ska jag inte svära på att jag har rätt men husen i området vi bor är byggda för att värmas med oljepanna. Även ventilationen har anpassats till den. När oljepannorna ersattes med annan uppvärmning blev det fukt hos alla som inte ändrade ventilationen. Därmed behöver nog ts elda som hen skriver.
 
Släpp allting (inkl den här tråden) och ägna dig åt sådant som får dig att må bra. Det du beskrev tidigare. När du sedan mår bättre kan du ta de kontakter som behövs och eventuellt kolla igenom tråden igen om du känner för det. Men släpp allt det nu! Du orkar inte så är det bara.
 
Det som slår mig nu när jag läst hela tråden igen är att du kan ha köpt ett sk. "skilsmässohus". Kolla upp husets hela historia om du inte redan gjort det. Eftersom du tydligen är extra känslig kan gamla oförrätter och gammalt groll som hänt i eller omkring huset förblivit outrett och nu manifesteras dom genom dig.

Jag har haft bekanta som köpte en gård billigt och från att vara en lycklig familj som älskade allt och alla blev dom som hund och katt och det var väldigt nära skilsmässa där. Dom sålde när en granne försa sig om gårdens historia och köpte en annan liten gård, dom är vänner som aldrig förr och aldrig osams numera.


Jag bor själv i ett hus där det både funnits skilsmässa, mannen hamnat på sluten avdelning på psyke (dom är döda sen länge) och incest i en senare familj. Det finns dom som inte kan besöka mig pga. platsminnen och saker som händer. Man kan inte förklara allt men platsminnen kan manifesteras av ett öppet sinne och göra människor fysiskt och psykiskt instabila.
 
Det som slår mig nu när jag läst hela tråden igen är att du kan ha köpt ett sk. "skilsmässohus". Kolla upp husets hela historia om du inte redan gjort det. Eftersom du tydligen är extra känslig kan gamla oförrätter och gammalt groll som hänt i eller omkring huset förblivit outrett och nu manifesteras dom genom dig.

Jag har haft bekanta som köpte en gård billigt och från att vara en lycklig familj som älskade allt och alla blev dom som hund och katt och det var väldigt nära skilsmässa där. Dom sålde när en granne försa sig om gårdens historia och köpte en annan liten gård, dom är vänner som aldrig förr och aldrig osams numera.


Jag bor själv i ett hus där det både funnits skilsmässa, mannen hamnat på sluten avdelning på psyke (dom är döda sen länge) och incest i en senare familj. Det finns dom som inte kan besöka mig pga. platsminnen och saker som händer. Man kan inte förklara allt men platsminnen kan manifesteras av ett öppet sinne och göra människor fysiskt och psykiskt instabila.

Damen som bodde här tidigare var 73 år och sålde p.g.a. sviktande hälsa. Hon hade ägt huset i 16 år och ville egentligen inte sälja, men kände sig tvungen då kroppen inte ville orka med att sköta stället längre. Enligt henne var det ett "snällt hus". Innan henne var det en man som ägde huset. Om honom vet jag inte mer än att han hade krånglat med grannarna om fastighetsgränsen då han ansåg sig ha för lite mark. Lantmäteriet kom ut och det visade sig att han hade mindre än han trott och blev således "av med mark". Gubben på andra sidan gatan (som är 80+ nånting) kan allt om det här huset. Jag har tänkt snacka med honom om kåken. Huset lär vara byggt av en släkting till en annan granne. Så husets historia går nog att få reda på, men jag tror inte att det har det minsta samband med mitt mående. Det går att förklara på annat (mer logiskt) sätt.
 
Det är alltid intressant att ta reda på ett hus historia och även grannskapets historia för det kan finnas gammalt groll som satt sin prägel på en bygd. Mitt hus historia längre tillbaks är att det ursprungligen byggdes med rum och kök i 2 våningar, övre våningen hade inte full takhöjd ut till takfoten och den lägenheten hyrdes ut till massor med folk som flyttade in, bodde en kortare tid och flyttade vidare så här kan vad som helst hänt utöver det jag redan vet. Jag har kopior på kyrkböckernas uppgifter (bra med kyrkoherde i vänkretsen) så jag vet vilka som passerat här då huset byggdes i början av 1920-talet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 940
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 775
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 871
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp