Kortare Hästutbildningar

J

Johanna19911

Hej! Jag och en vän vill i framtiden starta eget med häst i fokus, så nu vill vi utöka våra kunskaper inom entrepenörskap och hästlära.

Problemet jag har är att jag har svårt för att hitta kortare helg/ kvällsutbildningar/seminarier inom detta ex. Foder, sjukdomar, fysiologi, hantering, regler ja allt i princip. Är kunskapstörstig och vill veta det mesta. ingen kunskap är dålig. :)

Så snälla lite hjälp?
:banana:
 
Sv: Kortare Hästutbildningar

Det finns en hel del kurser i olika former. Jag vet inte om ni är ute efter dokumenterade kurser där ni får betyg osv eller om ni mest bara vill lära er lite mer.

Vill ni bara lära er lite mer finns det ju massvis med böcker. Till exempel "hästhållning i praktiken" är en sån där som nästan alla hästmänniskor har hemma. Den tar upp det mesta inom häst, hur man sköter den, foder, sjukdomar och allt sånt.

Vill ni gå lite mer seriösa kurser kolla på Ridsport.se där finns länkar till högskolor och annat.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 576
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 381
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 130
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 604
Senast: Loons
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp