Kostn för stallplats/Sthlm fullservice.

Jag betalar 1800/månad och då ingår allt förutom mockning och kraftfoder. Inget ridhus men bra, upplyst volt. Bra stall med spolspilta, varmvatten och dyl.
Detta ligger ca 3 mil utanför city.
 
Betalar 2.750 då ingår ALLT, mockning, halm, hösilage, havre, mineraler, betfor... alla in- utsläpp & fodringar alla dagar. Inget ridhus, ingen ridbana, fina ridvägar, fina hagar.

Ligger långt från stan, långt ut på Ekerö (Munsö).
 
2.400 för "allt" utom mockning, det kan köpas extra för 20:- per gång. Och så är kvällsfodring och helger kollektiva, men det blir bara en dag i månaden (antingen vardagkväll eller hel helgdag). Det finns ridbana och fina ridvägar, men inget ridhus. 3 mil söderut.
 
ca 3.700:- - 2,5 mil norr om Stockholms centrum.

Då är det grundhyra på 1450:- - tillkommer för foder och strö, in- och utsläpp samt fodringar. Summa ca 3700:-/månad. Vi fodrar kväll själva på rullande schema och driver anläggningen själv. 22 boxar uppdelade på tre stalldelar, eget 24 x 55 ridhus, 28 x 48 utebana, stor skrittmaskin + alla normala "bekvämligheter" (omklädningsrum, fikarum, spolspiltor osv).

Men då är det en helt del eget jobb för att driva anläggningen. Hade det varit ett normalt "inackorderingsstall" hade man fått lägga på en tusenlapp.
 
Står i stall lite utanför sthlm , grödinge,
Ponny ca2100 stor häst ca2500 ingår kraft-spån
Sen kostar höt 4:50kg , :crazy:
Dom fodrar , släper ut/tar in , tar på av täcken.
Vi har ridhus.
 
ja, eller själva stallhyran ligger på 3,300, men insläpp, extrafoder och strö får vi betala själva... så blir ju några kronor till
 
Vi tar 1000kr då ingår allt foder - in/utsläpp måndag-fredag och så mockar vi när dom inte själva kan. Ridvolt finnes. Men det e kompispris, tar bara hit några få och då kompisar.

Men vet ett ställe med box - fullservice utom mockning helg -spolspilta - ridhus - ridvolt - stort fika rum med tv-video mm
men inga kommunikationer. Dom tog 3000 kr men hade jätte svårt att hitta hyresgäster då det som sagt låg lite "avsides" Såg nu att nya hyresvärden där vill ha ut 4500 kr i stallhyra, hon kommer nog inte få en ända box uthyrd. Stallet ligger norr om sthlm ca 1 mil ut på landet utanför förorten.
 
Betalar 3000:- för stallplats med mer eller mindre fullservice (inga täckesbyten, inget 'specialfoder' ingår).

Stallet ligger en bra bit utanför Sthlm och har tyvärr väldigt dåliga träningsmöjligheter då det varken finns en anständig volt eller ett ridhus.

Har även stått på lösdrift närmare centrala Sthlm och betalade då 1700:- (hösilage ingick). Vid ett tillfälle stod jag även kollektivt, stallplatsen kostade då ca. 2000:-.

Har bekanta som står i de mer centrala delarna och har bra träningsmöjligheter, de betalar då uppmot en 4000-6000 kr i månaden. Detta är då i första hand personer med väldigt god inkomst.
 
Min kompis betalar 3100:- i stallhyra för sitt halvblod. Då ingår allt: foder, torv, tillgång till ridbana, in- och utsläpp och mockning. Stallet är mycket välskött och har stora, fina hagar. Ca 30 minuters skrittväg till ridhus (fast där får hon nog lösa anläggningskort).

Om hon är borta någon dag visiterar stallägaren hästen också. Det finns möjlighet att ta lektioner för stallägaren som är utbildad instruktör.

Stallet ligger ca 3 mil söder om Stockholm.
 
När de hade annons ute stod det 3800:- för allt hos er (inkl hö). Tror det var 8kg hö och 3kg korn/havre som ingick. Ingen mockning.

Har ni flexibel uppstallning också alltså?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Amk
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 383
Senast: Habina
·
Anläggning Aktuellt: ej tränande eller tävlande ekipage ska bestämma sig om stallplats. Vill egentligen mest skrutta i skogen men endast stall 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 396
Senast: Yrja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 332
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp