Älskar kramar med personer jag tycker om.

Är inte det minsta intresserad av att krama kreti och pleti och ytliga bekanta. Men så har jag också svårt för kroppskontkt med personer jag inte hyser varmare känslor för. Dvs nära vänner och familj.
 
Avskyr kramar! Visst kan jag krama min partner då och då och tycka det är trevligt, men generellt så hatar jag det. Och det värsta som finns är när det ska användas som någon ytlig hälsnings/hejdå-grej... Jag säger alltid nej eller backar om någon som jag inte har nära relation med kommer in för en kram.
 
Jag gillar att kramas med min sambo. Med mamma och pappa är det helt ok men i övrigt slipper jag det helst.
 
Jag gillar verkligen kramar med mina närmaste.

Jag begriper mig inte på detta med att man ska krama alla man träffar som hälsning, framför allt när det är folk man knappt träffat förut. Jag finner mig i ledet, så jobbigt är det inte. Men onekligen en liten positiv bieffekt av Corona :p

Jag fullkomligen avskyr "styrkekramar":
 
Jag älskar att kramas med min man och mina barn. Kan krama mina föräldrar, svärföräldrar och syskon ibland. Jag är ingen fysisk person om det inte är mina allra närmaste.
 
Jag kramas gärna med dom jag tycker om efter en förnedring i torneringslisten för flera år sedan.

jag tog inte fightingen riktigt på allvar utan sprallade runt och kramades med mina motståndare för att visa att det inte var några hare feelings innan dom slog ner mig.
Men så var det en som sa nej och jag hörde inte det och han blev jättearg och sen vann han fighten genom ett väldigt hårt slag och jag förstår honom och ja jag lärde mig nått om kramar där och då.
❤️
 
Min sambo kramar jag gärna! Enstaka nära vänner kan jag krama av ren rutin för dom är såna som kramas, jag har inget behov själv av det. Mina syskonbarn gillar jag också att krama förresten. Överlag gillar jag inte att ha "folk" så nära in på.
 
Särbo och barnen kramar jag ofta, länge och innerligt. Familjen kramar jag till hälsning.

Övriga kramar är få och kan oftast kvitta.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Elo
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 697
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 081
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp