Kravlistor vid dejting (utbruten från Dejtingtråden 22)

Fast då är vi tillbaka på syftet med dejten, där mitt inlägg utgick från ett helt annat och dessutom att man tyckte att det var trevligt att träffa nya människor. Om syftet är att ha en trevlig kväll med intressanta samtal, och inget mer, så kan inte statusen som förälder eller inte (till exempel) vara avgörande för sannolikheten att syftet uppfylls.

Och mitt dejtande handlar om mycket mer än att bara ha en trevlig kväll. Då träffar jag mycket hellre än vän där jag är garanterad en trevlig kväll.
Så mycket tid har jag inte att jag har möjlighet att träffa för mig helt ointressanta människor.

Fast då är vi tillbaka på syftet med dejten, där mitt inlägg utgick från ett helt annat och dessutom att man tyckte att det var trevligt att träffa nya människor. Om syftet är att ha en trevlig kväll med intressanta samtal, och inget mer, så kan inte statusen som förälder eller inte (till exempel) vara avgörande för sannolikheten att syftet uppfylls.
Du tänker "träffa människor att vara vän med"? För egen del träffar jag lättast vänner genom olika aktiviteter osv, och vännerna är ofta sådana som jag utövar specifika aktiviteter med. Vissa vänner tränar jag bara hund med, vissa vänner är jag bara ute på cykelturer med osv. När jag träffar någon första gången för tex hundträning så säger jag inte att vi går på dejt. Inte heller skulle jag vara med på någon dejtingsida för att hitta hundträningskompisar.

De krav jag skulle gå ut med i en press är utan barn och rökfri. Jag har testat båda varianterna flera gånger och det funkar verkligen inte för mig, efter ett tag blir det ett problem för mig, hur kär jag än är. Och då spelar det ingen roll om det ger mig färre matchningar - det är ändå inga matchningar jag vill ha.

Sen finns det ju ”krav” man inte pratar lika öppet om - jag finner inte män med ordentligt skägg attraktiva så på typ tinder så swipar jag bort dem som har det. Missar jag drömprinsen so be it. Nu på senare år har en vettig människosyn, ett jämställdhetstänk mm växt och blivit allt viktigare. Men det är svårt att förmedla i en presentation och stor risk är väl att många tycker att de passar in, men som saknar självinsikt. Så det är något efterföljande kontakt och eventuella dejter får avslöja.

I ett litet desperat försök att få tillbaka tråden till ämnet istället för något vi avhandlat många gånger...
(finns det nya infallsvinklar på det vidriga ämnet så ta fram dem).

Min lista till tomten är ungefär såhär
Kul, driven, allmänbildad och intressad av sex.

Utseendekrav finns inte i strikt mening. Jag är inte så förtjust i skägg och vill gärna se genitalierna på min nakna partner men bryr mig inte om några kilon eller cm hit eller dit.
Inga utseendekrav säger du ? Men krav på genitalierna hör väl till utseendet ?
Om du har en storleks/utseende preferens är det inte enklare att fråga om storlek eller dickpick innan kläderna ryker då ? Sparar dig lite tid och besvikelse...

Men tycker du att din egen tolkning - att de pga sin storlek inte skule vara synliga - är mer sannolik?
Jag tolkade det som att hon vill se genitalierna innan hon OK:ade honom...
Hade som sagt inte en tanke på att kvinnor föredrar rakade män. Men det har nog blivit vanligare.

Har 2 tydliga krav som måste stämma för att det ska vara någon idé att ens träffas.
1, vilja bo på gård
2, ingen djurallergi

Sedan finns ju några andra som kan tolkas olika beroende på vad man jämför med, så som aktiv, inte sitta ihop, egna intressen mm

Jag tolkade det som att hon vill se genitalierna innan hon OK:ade honom...
Hade som sagt inte en tanke på att kvinnor föredrar rakade män. Men det har nog blivit vanligare.
Det är ju det. Du läser inte inlägg skrivna av en kvinna som om de faktiskt är skrivna av en kvinna, i betydelsen en specifik människa. En person med egna åsikter. Ett subjekt.

Du läser på en så extremt generaliserande nivå, att det för dig blir en fråga om vad KVINNOR gillar, och i din bestämda bild av KVINNOR ingår tydligen inte preferenser för rakat kroppshår.

Det är ju det. Du läser inte inlägg skrivna av en kvinna som om de faktiskt är skrivna av en kvinna, i betydelsen en specifik människa. En person med egna åsikter. Ett subjekt.

Du läser på en så extremt generaliserande nivå, att det för dig blir en fråga om vad KVINNOR gillar, och i din bestämda bild av KVINNOR ingår tydligen inte preferenser för rakat kroppshår.

Jo, jag läste det precis som det stod. Att hon ville se genitalierna först.

I min bild ingår kvinnor med preferenser för rakat kroppshår absolut. Men samtidigt är det lite intressant då kvinnor brukar gnälla på män som har den preferensen.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 152
Senast: Imna
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i... 13 14 15
Svar
287
· Visningar
38 907
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka