EmmaBovary
Trådstartare
Blev lite förvånad när jag fick upp klipp där JD Vance blir häcklad på Turning Point USA av alla ställen. För er som kanske inte har koll så är det en konservativ organisation som ffa verkar på gymnasieskolor och universitet för att sprida konservativ politik. Grundaren Charlie Kirk sköts ihjäl på ett sådant arrangemang i början av förra hösten. Det är förstås möjligt att det var en vänsterperson som tagit sig in på eventet, men det tror jag inte är så vanligt, om det inte är så gissar jag på att det är troligt att personen i fråga lyssnar på typ Tucker Carlson som börjat tala om folkmordet i Gaza som ett folkmord, och som varit en högljudd kritiker av kriget mot Iran.
Vance talar om att han blev lite kränkt av att Påvens kritik av Iran-kriget. Då börjar någon skrika om folkmordet i Gaza, och efter att Vance undrat varför personen inte skriker på Biden-administrationen istället (väldigt Kamala Harris-aktigt svar från Vance, haha) så börjar samma person (tror iaf att det är samma) skrika att de bombar och dödar barn. Jag tolkar det som att personen kanske syftade på flickskolan, men Vance verkar tolka det som att personen fortfarande talade om Gaza.
Sedan ska väl allt ses i ljuset av synen på Israel som störtdykt, även hos republikaner, ffa. hos yngre.
Vance talar om att han blev lite kränkt av att Påvens kritik av Iran-kriget. Då börjar någon skrika om folkmordet i Gaza, och efter att Vance undrat varför personen inte skriker på Biden-administrationen istället (väldigt Kamala Harris-aktigt svar från Vance, haha) så börjar samma person (tror iaf att det är samma) skrika att de bombar och dödar barn. Jag tolkar det som att personen kanske syftade på flickskolan, men Vance verkar tolka det som att personen fortfarande talade om Gaza.
Sedan ska väl allt ses i ljuset av synen på Israel som störtdykt, även hos republikaner, ffa. hos yngre.