Kriget mot mördarsniglarna!

Himmel!! 400?!? 800???? Jag som tycker 100 per kväll är massor. Kväll efter kväll.

Men - om man klipper itu (:yuck:) 400 sniglar samma kväll ... är de borta till nästa morgon...? Jag klarar inte av att klippa/hugga av dem. Jag har försökt men det går bara inte att fortsätta. Jag bär ner dem till ett sunkigt skogsområde (ägs av kommunen och helt ogenomträngligt) och stjälper av dem där. Sorry.
 
Himmel!! 400?!? 800???? Jag som tycker 100 per kväll är massor. Kväll efter kväll.

Men - om man klipper itu (:yuck:) 400 sniglar samma kväll ... är de borta till nästa morgon...? Jag klarar inte av att klippa/hugga av dem. Jag har försökt men det går bara inte att fortsätta. Jag bär ner dem till ett sunkigt skogsområde (ägs av kommunen och helt ogenomträngligt) och stjälper av dem där. Sorry.

Man desensibiliserar sig efter ett tag tycker jag, jag stannar liksom inte upp längre än nödvändigt för att se när det rinner ut inälvsslem från den jag klippt itu (sorry för grafisk beskrivning) utan då har jag redan ögonen på nästa intakta individ.

Jag vet att man ska helst samla ihop dem för att inte deras kompisar ska kalasa på resterna, men det tar för lång tid så jag klipper bara allt jag ser och lämnar resterna till någon slags naturlig återgång. Bättre att de äter på likdelarna än mina växter tänker jag. Såg igår en del skrumpna svåridentifierade små bitar så det är nog rester av dem jag klippte när det var som torrast.
 
Jag läste i en tidning här i Oslo om en liten kille som jobbade som snigeljägare i ett villaområdet där han bor. Han har kommit øverens med folk om 2 kr per snigel i løn. I fjol tjänade han totalt ca 8000 kr! Han slängde dom i en hink med lock med lite mat i botten før att dom inte skulle førsøka kravla ur hela tiden och sen stoppade morsan hinken i frysen. Frysning ær en skonsam avlivningsmetod. Kanske finns det någon som skulle ställa upp där du bor också, om du har lust o råd att betala...
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 155
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 276
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 934
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp