kronisk bronkit

Hazel

Trådstartare
Min lilla plutt har fått diagnosen kronisk bronkit :cry: och nu ska han än en gång gå på kortison. Vet meddelade att han kommer behöver kortison livet ut. Men att vi nu ska försöka med andningsmask för att slippa behandla hela kroppen. Han sa också att han inte trodde att Gizmo kommer få några problem med biverkningar (antar delvis pågrund av just masken) och att det inte fanns några anledningar till förkortad livslängd. Ändå känner jag mig väldigt orolig :crazy: Hunden är visserligen åtta år och ingen ungdom.. men jag hade nog hoppats på en 6 år till med honom iaf och man hör alltid om hur dåligt långtidsbehandling med kortison är. Dock verkar det inte finnas någon alternativ behandling till bronkit..

Hunden är en kinesisk nakenhund i väldigt bra form. Ingen övervikt, väldigt bra kondis och hyfsat med muskler. Det borde väl gör saken bättre åtminstone? För det mesta är det fullt ös som gäller tycker han..

Behövde nog skriva av mig lite.. känns väldigt jobbigt, har bara haft honom i knappt ett år och får redan fundera på hur det ska sluta :(

Sv: kronisk bronkit

Nä tänk inte så att du vet hur de ska sluta, va glad att de iallafall går att hålla i shack :laugh: ni får säkert måååånga underbara år ihop

Har en hund med samma problematik, hon är nu 9,5 år och har gått på kortrison ca 1,5 år hon har inga som helst biverkningar och verkar inte lida av det det minsta. Dessutom så slipper hon hostan helt och hållet!
Vet säger att jag behöver inte oroa mig för biverkningar utan det är bätre att hunden får må bra, jag har kunnat minska på dosen från 1 5mg tablett per dag i början (då hon blev dålig) till nuvarande dos på 0,5 2,5mg tablett var annan dag..

Snäckan!

på sätt och vis är det väl skönt att veta vad det är som spökar? och att det iaf finns lindring.. lyssna på dom andra som har erfarenhet av det.. Här ifrån och frammåt! Du har ju världens bästa nakenfis och han är en tuff kille, Precis som han har en tuff matte!

Det är skönt att det gått så bra för din vovve! Vi ska som sagt prova inandningmask och det verkar som man kan hålla nivån ganska låg då. Jag hoppas vi får många bra år trots medicenering

tack vännen :love:

Han är verkligen världens bästa nakenfis. Och jag har väl bara så svårt att se ett liv utan honom redan. Han är nog betydligt tuffare än jag :( han är nästan som vanligt, lite slöare men det är ju förståeligt.

Han är en riktig cool liten fining din grabb! :) Och du är lite som Mowgli du, tuffare än somliga tror.. Han kommer fixa det finfint, ge hans kropp lite tid bara - och dig själv med :) hör av dig om saker blir för dryga för dig, du vet vart jag sitter ;)

Gulle dig!

Det är möjligt att jag tar dig på ditt ord där. Dessutom behöver din buse nåt att skälla på :angel:

Jag behöver en paus från allt elände nu :cool:

vad min buse behöver är... att den här j*vla elvamånders perioden ska trilla ur honom! jämrans kaoshund! ..tur vi har G. och J. som håller mitt humör uppe.. och som hjälper till med träning och grejjer.. ska leka med klicker för första gången under J's vakande öga snart.. ska bli superintressant.

och du, du ska ALLTID ta mig på mitt ord! :) We're here for ya, baby!

Liknande trådar

Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning... 13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka