Krydda kyckling

Hur kryddar ni er kyckling? Jag är så förbannat less på allroundkrydda / salt och peppar... snälla hjälp!

När kycklingen är stekt och kryddad så ska jag tillsätta broccoli och kokosmjölk/ creme fraiche om det spelar någon roll.
Häller du kokosmjölk på kycklingen efter den är stekt, eller missuppfattade jag?

För mig skulle det enklaste vara att göra thaicurry då. Dvs, inte krydda kycklingen, utan kokosmjölken. Vill man pigga upp kycklingen lite, låt den ligga och dra i en skvätt soja och en skvätt torr sherry innan du steker den. (alltså skär köttet i munsbitar, marinera, stek.)
 
Citron, dragon och lite dijonsenap är gott som smaksättning.

Men annars tycker jag kyckling är något av det lättaste att smaksätta eftersom det smakar hyfsat lite av sig själv, så går alla kombinationer av smaker som själva funkar att kombinera med kycklingen.

Andra favoriter med kyckling hemma är beer-can chicken, kyckling i currysås, ceasarsallad (men då är typ paprika och salt/peppar "smaken" på kycklingen), friterad kyckling a la KFC, bbq-sås i ugn och sedan tigersås-draperad, citron-och-vitlök i lergryta.

Men det allra viktigaste är att vara lite varsam i tillagningen, kyckling i file eller innerfile riskerar alltid att bli lite torr och tråkig.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 666
Senast: Dentaku
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 245
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 509
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 697
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp