Kväljning eller hicka?!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare oskis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 12 446
O

oskis

Reagerade just på att min lilla birmahona (hon är 4½ månad) fick som kväljningar eller hicka efter att hon hade legat och tvättat sig. Kan katter förresten ha hicka? :confused:
Hon gjorde så där cirka 4-5 gånger och sen var allt bra.
Kan det vara nån hårboll som ligger och retar? Har inte spytt upp någonting i alla fall.
Har sett detta inträffa även nån annan gång just efter att hon tvättat sig.
Annars verkar hon i alla fall må hur bra som helst, full i bus och gos :love:
Men vad tror ni att det kan vara?

Sv: Kväljning eller hicka?!

Katter kan både hicka o rapa :D Min lilla tjej brukar rapa så sött efter maten, och på utandningen av rapen så åker tungspetsen ut :rofl: Hickar gör hon flera gånger i veckan, 3-10 gånger, sen är det bra. Så de kan de små liven. :D

Okej :rofl: Tack för svaret. Kissen verkar i alla fall må hur bra som helst, det har inte hänt nån mer gång än i alla fall. Just nu busar hon och min dotter på 15 månader som små tokar :love:

Jag har haft katter i många år, men inte förrän nu har jag fått en katt som hickar :D En av kattsystrarna hickar ofta en stund efter hon har ätit något gott.. slukar väl det för snabbt kan jag tänka mig. Sött låter det i alla fall och hon tittar undrande på mig varje gång hon hickar till. :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 495
Senast: Celinehenn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 379
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet... 2
Svar
32
· Visningar
5 537
Senast: kratbran
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 933
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka