Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

(Borås Tidning) Polisen fick i kväll vid 20-tiden rycka ut till ett häststall strax utanför Borås efter en anmälan om misshandel. Det var två kvinnor som hade börjat att bråka om hur en häst skulle skötas. Den ena kvinnan är misstänkt för misshandel för att bland annat ha bitit den andra...

Läs mer...
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Om man ska slåss kan man väl göra det ordentligt, istället för fjanteri som att bitas och dra i håret...:D
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Men alltså...
Dra varandra i håret över hur man tycker hästen ska skötas?
Det kanske är bukefalister och det snart dyker upp en tråd om att en blivit så hemskt behandlad i stallet och blir världens rabalder. ;)
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Om det är så de behandlar varandra förstår jag om de är oense ang. hästens skötsel :cool:
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Dl kl

Kan hända att den ena är en "vettig" person och den andra inte är det, detta kanske har pågått under en lång period, bettet kanske var rejält med blod, hårdragningen kanske innebar stora tussar av avslitet hår och därför gör den "vettiga personen" (i brist på annat ord) en anmälan.
Eller så är båda "inte vettiga". Vem vet?

Vad som är lätt att glömma är att alla är inte som "Jag" och "Du", alla är inte "normala" och "vuxna" som inte skulle få för sig att bitas och dra i håret över att någon gör något annat med min häst.


Visst Låter det helt bisarrt och om någon bet mig lite i en arm och sen drog lite i mitt hår utan att det slets av något skulle jag bli förbannad men inte anmäla.

Men jag kan lova er att är jag nog motiverad så skulle tom tänder, naglar, stamp på fötter och dra i håret komma fram, inte bara hos mig utan hos er också.
Står någon och slår er häst och ni är fasthållna skulle ni nog göra det ni kunde för att komma loss och stoppa det, eller hur?

Jag tror inte att fallet är sådant nu, jag tror (?) att kvinnan gjorde detta för att hon mår dåligt. Det är helt knäppt, helt bissart och helt barnsligt att agera som hon gjort men kanske inte för henne? Kanske har hon en diagnos som gör att hon inte fungerar som många andra som kan vara rationella och argumentera utan att gå till fysisk attack?
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Det finns så många kompletta helidioter i denna värld, som kan göra och säga de mest häpnadsväckande saker! Det kan ju vara så att en av parterna i det här fallet var just det. Helidiot alltså. Jag kan lova att om situationen så krävde, tex att mina barn eller djur blev misshandlade, så skulle jag också ta till väldigt drastiska metoder för att avstyra det! Jag skulle nog dock aldrig bita någon, det har jag för mycket bacillskräck för, utan jag skulle nog ta till nävarna istället! :devil:
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Pinsamt!

Visst, skulle någon göra min häst illa på något sätt skulle jag lätt kunna ge denne en smäll, men det där låter ju som ren Catfight mellan två fjortisar. :p
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

kl

Nu har man nåt att länka till nästa gång en tråd med "Ska jag och min kompis köpa häst ihop?" postas :D
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Det är väl vad som händer dagligen här på Buke, fast verbalt :cool::rofl::devil:

Rolle, som inte kunde låta bli...
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Om jag inte har missuppfattat det hela totalt så handlade det hela om en häst som inte blivit inlåst ordentligt i sin box och som därför lyckats ta sig ut. Resultat = ohämmat glufsande ur diverse höpåsar och mathinkar med fång som följd.
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Usch vad tråkigt!
Jag kan faktist förstå frustrationen över detta, det är lite som att få en halv dödsdom över sin häst för att någon annan slarvat. Hemskt.
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

.................
 
Senast ändrad:
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Och nu fick jag veta att det jag tidigare skrev inte var korrekt.

Det var tydligen en person som blivit uppsagd från sin stallplats pga att h*n betett sig illa och som nu hade freakat ur och därav blivit polisanmäld. Dock samma stall som ovanstående kuse befann sig i.
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Det är stallägarens version ja, tveksam till att hästarendägarens överensstämmer.
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Ja, ett mynt brukar ju ha två sidor....;)
 
Sv: Kvinnor oense om hur häst skulle skötas - började slåss vilt i stall

Så vitt jag vet så är det stallägaren som freakade ur och är polisanmäld för misshandel, inte hästägaren.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har valt att posta den här tråden anonymt, då det är känsliga saker, och det kommer dessutom förmodligen bli långt, men jag behöver...
Svar
10
· Visningar
3 451
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 674
Senast: Lavinia
·
D
Ekonomi & Juridik Hej Jag är ny på detta forum och heter MArtine kallas Tine kort & gött. Har tidigare i mitt liv tränat/tävlat med olika typer av...
Svar
10
· Visningar
1 293
Senast: Cizma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp