Kylväska 12V

Bukefalos 30 år!

Ninnurur

Trådstartare
Jag funderar på att investera i en kylväska att ha i bilen på kommande tävlingshelger. Är det någon här som har erfarenhet? Bre är ju om man kan sätta i den i ett vanligt vägguttag också. Biltema har en med kontakt för båda så man slipper skaffa adapter också, men är den bra nog? All input i ämnet uppskattas! :)

Jag har en jättegammal (ca 10 år) som jag fått från mina föräldrar när de slutade använda den, funkar fortfarande. Att tänka på är att bilen måste vara igång för att den aktivt ska kyla, i alla fall min modell. Förmodligen för att den inte oplanerat ska tömma batteriet.
Men med kyl/frysklampar och stängd kylväska håller den sig ändå kall ganska många timmar, så att t ex ta med lunch är inga problem. Jag har också haft med på långhelger när jag bott på hotell och tävlat dagtid och då kopplat in den där. Den låter lite, men jag har oftast kunnat ställa undan den i t ex badrummet så jag inte störts av ljudet nattetid.

Jag marknadsundersökte sådana förra eller förrförra året. Det finns ju två huvudkategorier; modeller med kompressor och modeller med piezoelement. Kompressorboxar blir kallare, drar mindre el, är ofta tystare, dock litet större och tyngre, och klart dyrare. Så jag landade i att piezo fick duga. Den jag hittade bäst recensioner m m om var Mekonomens kylbox, som kan drivas med både 12 V och 230 V. Har använt den på en bilsemester och litet annat, och den har faktiskt varit helt okej och känts prisvärd.

Jag marknadsundersökte sådana förra eller förrförra året. Det finns ju två huvudkategorier; modeller med kompressor och modeller med piezoelement. Kompressorboxar blir kallare, drar mindre el, är ofta tystare, dock litet större och tyngre, och klart dyrare. Så jag landade i att piezo fick duga. Den jag hittade bäst recensioner m m om var Mekonomens kylbox, som kan drivas med både 12 V och 230 V. Har använt den på en bilsemester och litet annat, och den har faktiskt varit helt okej och känts prisvärd.
Perfekt, tack!

Ja blev också nyfiken på den från biltema. Hur mycket rymmer den, får tex ett mjölkpaket plats om det står upp?

Är biltema-boxen den som kyler 12c under omgivningstemperaturen?

Det är helt enkelt inte tillräckligt bra i min värld, där bilen ibland kan vara parkerad i solen en sommardag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka