La, Lb, Lc ??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: La, Lb, Lc ??

Om du inte behöver ett TR varför behöver du då svar på dessa frågor som du med lätthet hittat svaret i TR?

För jag vela veta vad alla snacka om när dom sa att dom skulle hoppa LB med sin häst å så.. Sen e det ju bra att veta lite..
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Men hur är höjderna
Lb
lc
ld
på c- ponny då? :)
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Du måste varken ha kavaj eller vita ridbyxor. Dock vitt i halsen. Fast var några år sen jag läste TR sist så det kanske är ändrat.
Jacka får man rida med upp till lokal nivå och andra tröjor UTAN huva eftersom det anses kunna fastna i saker.
Kavaj behövs inte på nationell nivå heller. Inte i ponnyhoppning iallafall.
T-shirt får man inte hoppa i på ponny utan överdomarens godkännande.

Du måste ha grönt kort och licens för att få tävla, hästen måste ha vaccinationsintyg och pass upp till lokal nivå. På regional och uppåt måste den också ha licens :)

Hoppas du fick svar på endel iallafall. Vet inte om allt stämmer för häst men borde vara samma. Själv rider jag alltid med kavaj, men många andra rider med tunna bomullströjor i alla olika färger även på nationella hopptävlingar så tror inte dom har några regler på de :p
 
Sv: La, Lb, Lc ??

På häst heter det inte LB, LA osv utan man säger klassen höjd.

Det räcker med klubbjacka upp till regional nivå (?).
Du måste ha tagit grönt kort och ha minst lokal licens för att tävla lokalt. Hästen måste också ha licens för att få tävla högre än klubbnivå.

Jag föreslår att du köper dig ett TR där precis allt du behöver veta för att tävla står.

Hästen behöver inte licens för lokaltävling. Bara från regional och uppåt.
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Häst
0,90m = LD
1,00m = LC
1,10m = LB
1,20m = LA
1,30m = Msv
1,40m = MsvA
1,50m = Svår

D-ponny
0,80 = LD
0,90 = LC
1,00 = LB
1,10 = LA
1,20 = Msv B
130 = Msv A
135 = Svår

C-ponny
0,70 = LD
0,80 = LC
0,90 = LB
1,00 = LA
1,10 = Msv B
1,20 = Msv A

B-ponny
0,60m = LD
0,70m = LC
0,80m = LB
0,90m = LA
1,00m = MsvB

A-ponny
0,50 = LD
0,60 = LC
0,70 = LB
0,80 = LA
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Häst
0,90m = LD
1,00m = LC
1,10m = LB
1,20m = LA
1,30m = Msv
1,40m = MsvA
1,50m = Svår

D-ponny
0,80 = LD
0,90 = LC
1,00 = LB
1,10 = LA
1,20 = Msv B
130 = Msv A
135 = Svår

C-ponny
0,70 = LD
0,80 = LC
0,90 = LB
1,00 = LA
1,10 = Msv B
1,20 = Msv A

B-ponny
0,60m = LD
0,70m = LC
0,80m = LB
0,90m = LA
1,00m = MsvB

A-ponny
0,50 = LD
0,60 = LC
0,70 = LB
0,80 = LA

Svårklass för häst är 145cm ;)
 
Sv: La, Lb, Lc ??

Eftersom svaren på ursprungsfrågan återfinns i den nålade tråden på hoppning och en del övriga svar är en aning daterade så väljer jag att låsa tråden.

LenaH, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 601
Senast: Flixon
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 876
Senast: tuaphua
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 888
Senast: Unafraid
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 247
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp