lädret på bates isabell dressyrsadel med cair, hållbart?

Sv: lädret på bates isabell dressyrsadel med cair, hållbart?

japp, låter bra. men islänningar har inte så lång rygg om den passar till det så kanske den passar till arabkorsning oxå var lite orolig för att den skulle bli för lång.
Hör av mig till veckan i så fall, om modellen passar oss.
Tack för tipsen! :)
 
Sv: lädret på bates isabell dressyrsadel med cair, hållbart?

Har kollat runt lite under dagen och lädret kallas skrumpläder och är behandlat för att den ska få denna yta vilket bla. gör att man sitter fastare i sadeln skulle visst vara väldigt fint läder. Går även att få den i vanligt läder.
Skillnaden mellan isabellen och caprillin är bla läder kvaliten sömstickningar och gelefyllningen vid knäna.
Ca 5 år har bates tillverkat cair.
Nån som vet hur tåligt skrumpläder är för väta o smuts?
 

Liknande trådar

Utrustning jag trodde att jag hade bra koll på vad för sadlar bates har och har haft, men såg idag en annons på en bates precieux från 2012...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Buck
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: WBanna
·
Utrustning Jag har en begagnad, 4 år gammal bates caprilli som jag märkte att var lite ojämn i bossorna. Öppnade upp undertill (som enkelt går att...
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: palle
·
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo...
2
Svar
33
· Visningar
4 387
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp