Lägger av vid beröm!

Sv: Lägger av vid beröm!

Min är likadan, berömmer jag muntligt under arbetet så lägger han ner, slutar anstränga sig, tappar bjudning och tror han är färdig.., så jag får klappa och berömma extra mycket i pauser eller när vi är färdiga i stället :)
 
Sv: Lägger av vid beröm!

när jag tänker efter så har jag har lärt min häst att stanna när jag släpper stigbyglarna, brukar alltid hoppa av då ju ;) Iof bra för hamnar jag i obalans och tappar dem så lär hon väl tvärnita ;)
 
Sv: Lägger av vid beröm!

när jag tänker efter så har jag har lärt min häst att stanna när jag släpper stigbyglarna, brukar alltid hoppa av då ju ;) Iof bra för hamnar jag i obalans och tappar dem så lär hon väl tvärnita ;)

Så gör min också, tvärnitar alltså:D. Det räcker med att jag drar upp skänkeln långt bak mot flanken.
 
Sv: Lägger av vid beröm!

Har mina 2 lärt sig också så blir lite problem om jag vill släppa stigbyglarna för att sträcka på benen lite då stannar de och väntar på att jag ska hoppa av :p

*KL
I början när jag red in ena stoet så brukade jag ge godis innan jag hoppade upp och sedan lite då och då när hon var duktig, till sist kunde vi bara gå 1 meter i taget sen skulle hon ha godis :o Så blev att sluta med godiset.
På det andra äldre stoet funkade det skitbra med godis men hon hade ju framåtandan hela tiden men lill stoet tyckte det va jätte bra med lite paus :cool:
 
Senast ändrad:
Sv: Lägger av vid beröm!

Haha. Tack så hemskt mycket att ni gjort så jag fått lite mer insikt i problemet. Kanske är lika bra att inte säga någonting alls, så det inte blir några missförstånd längre ;). Har nu slutat använda rösten Helt under arbete och kör på eftergiften och klapp, ska försöka klura ut något bra läte som han bara kommer att förknippa ned att han gör rätt :D
 
Sv: Lägger av vid beröm!

kl

Måste bara säga - vilka himla smarta hästar ni har! :rofl:

(Har för övrigt också haft det problemet, men så länge man vet om det kändes det inte som ett problem. Då tycker jag det är värre om man sitter på en redan peppad/överpigg häst som lyssnar på andras smackningar! :p)
 
Sv: Lägger av vid beröm!

kl

Måste bara säga - vilka himla smarta hästar ni har! :rofl:

(Har för övrigt också haft det problemet, men så länge man vet om det kändes det inte som ett problem. Då tycker jag det är värre om man sitter på en redan peppad/överpigg häst som lyssnar på andras smackningar! :p)

Eller springer fortare när nån annan lägger till spö:D
 
Sv: Lägger av vid beröm!

Eller springer fortare när nån annan lägger till spö:D

Ja! :eek: Du skulle ha sett min stackare när en häst som gick bredvid fick rapp med pisken för att den inte ville gå. Min häst reagerade som att han själv höll på att få stryk, hela hästen darrade och han kunde inte stå stilla!:cry:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 036
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 356
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp