Lämna henne ensam :(

KELLLY

Trådstartare
Måste få lite hjälp & råd vad ni tycker.

Det är så att för några veckor sedan blev min kattpåkörd ute så hon skadade benet, så nu måste hon vara inne in min etta på 32 kvadrat hela dagarna. + att jag jobbar från 10-16, ibland längre, Då måste hon vara ensam här.

Och ibland har man ju annat & göra också efter man kommer hem från jobbet osv. Har så fruktansvärt dåligt samvete, hon älskar ju så fruktansvärt mkt att vara ute men det finns ju inget jag kan göra :cry: Försöker vara hemma så mycket jag kan såklart.

Nu frågor till er, Hur länge & mycket tycker ni de är okej att ha katten själv ?

Har ni några tips om hur jag kan göra för att underlätta situationen.?:)

Tack på förhand!
 
Sv: Lämna henne ensam :(

Känner du ingen unge som har sommarlov och som kan tänka sig att vara "kattvakt" under några timmar de dagar du jobbar mot en mindre lön (+ fri tillgång till kylen)? :idea::p
 
Sv: Lämna henne ensam :(

Du har inga föräldrar som kan tänkas passa katten eller någon kompis? Stackars kisse som blev överkörd.
 
Sv: Lämna henne ensam :(

Nu när det inte är så länge sedan hon skadades så är det väl bara bra om hon tar det lugnt, sen får du ju försöka vara hemma så mycket du hinner. Jag tror att det skiljer mycket från katt till katt hur de mår utav att vara ensamma många timmar. Vissa blir nog mycket ensamma, vissa bryr sig inte.

Men om din kisse verkar må dåligt även om några veckor när hon vant sig mer vid innelivet, så tycker jag att du antingen köper en kattkompis, eller omplacerar henne till någon som har en innekatt som behöver sällskap? Om hon nu inte tycker illa om andra katter förstås.

Ge det lite mer tid, och lyssna på din katt.
Be någon vara kattvakt var ju också en god idé! Kanske någon ensam pensionär i din släkt?

Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 603
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 822
Senast: gulakatten
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 195
Senast: Ridinglady
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 447
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp