Lämna hunden??

fuji

Trådstartare
Satt här och funderade på omjag skulle skaffa hund. Har lite funderingar, hur gör ni när ni måste fara bort typ en dag eller dyl. och hunden inte kan följa med?? Är det ockej att "låna" bort den till någon annan person under tiden. :confused:Det är en självklarhet att man litar på personen i fråga och vet att den klarar av det.
 
visst är det det :). hur tror du att alla andra människor gör? det som räknas är att hunden blir väl omhändertagen även om det inte är av dig.
 
Hej!
Min hund är ofta hos min granne både på dagen och på natten om det behövs, han älskar henne nästan lika mycket som matte :love: Det är alltid bra att ha någon som kan passa om det behövs, annars finns det ju bra hundpensionat.
 
Tänkte väl mest om de skulle vara en stor omställning för hunden att kanske till och med måste sova hos någon annan i ett annat hem. Fast om man är där med hunden innan så den "vänjer" sig borde de kanske funka ännu bättre :confused: Eller är jag helt ute och cyklar???
 
Jag tror inte det blir några problem att lämna bort hunden någon natt då och då, den vet var den hör hemma.
 
Om du vänjer den vid människorna innan, så att den blir glad av att umgås med dom, är det inget problem alls!
 
När min familj hade hund lämnade vi den till några släktingar ca 1 vecka/år. Det berodde på att vi for på semester men hunden INTE tyckte om att åka bil. Han fick med sig en filt hemifrån som han fick sova på, och sen var allt lugnt.
För den hunden var det viktigt att ha något som luktade "hemma", det lugnade honom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 541
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: Petronilla
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 129
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 647
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp