Längd på takhänga gardinskenor

Araminta

Trådstartare
Om jag har en vägg som är 300 cm lång och vill hänga gardiner så att hela väggen täcks, hur lång ska de takfästa gardinskenorna vara? Exakt 300 cm eller bör jag hellre ha lite luft på varje sida?

Jag har aldrig satt upp gardinstänger själv förr och sitter nu med takmonterade varianter som dessutom behöver sågas till för att passa O_o
 
Vi har gardinskenor i taket och de är exakt lika långa som väggen.

Har inte monterat dem själva, det var firman som sålde som var här och mätte och monterade upp dem.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 650
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 423
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej alla, Jag har två katter som är under året gamla. Vi bor i hus i ett vanligt villaområde och har en trafikerad väg 50 meter bort...
Svar
14
· Visningar
6 469
Senast: Daimstruten
·
Utrustning Hejsan! Har en ganska skavkänslig häst, och har de sista två vintrarna haft problem med bogskav av täcket. Har försökt få ordning på det...
Svar
18
· Visningar
3 446
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp