Bukefalos 28 år!

Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA RASER

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Behöver hjälp!

+ Reim

Ja han bär upp mig jättebra :) Jag vet att jag är lång men jag känner mig inte lång på honom, har väl vant mig :p

Om jag hade skrivit ut bara proportionerna innan jag gjorde inlägget och skrivit typ "Hej jag är 172 cm lång och väger 57 kg, är jag förstor för att rida B ponny?" Då hade nog i princip alla svarat "JA, DU ÄR ALDELESS FÖR STOR! Du bör rida minst D ponny" eller liknande ;)
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Hej alla.
Har hittat en häst som jag verkligen tycker om men jag är lite rädd att jag är för stor :confused:

Jag är 1.65 och väger ca:75kg

Han är 1.55,connemara och för tillfället omusklad men det kommer ju bli bättre.

Min förra häst var också connemara och 1.54 men lite grövre och hon verkade trivas med mig. -vad tror ni?

Här är en bild när jag provrider honom.

2q32hys.jpg
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

va :eek: ni är ju alldeles perfekta :D köp!
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Nu smiter jag oxxå in med ett litet inlägg... :D jag rider regelbundet en maxad B ponny (skulle jag tro, har inga exakta mått just nu) på 22 år, (Gotlandsruss) som är ganska stabil i nuläget då han ännu går på bete. Men är ändå ganska "liten" och inte speciellt kraftig förutom hans mage just nu då... jag är 152 cm och väger ca 41 kg. Det funkar jättebra! Jag ser varken för lång ut på honom eller får "dålig balans" osv.. jag tkr att det inte är fråga om riktigt hur lång man är elr hur mkt man väger osv.. utan hur bra balans man har och hur kunnig man är helt enkelt. Har säkert gått fram i er andras inlägg oxxå skulle jag tro men ville ändå få fram detta även av mig. Ni kanske tkr att det inte verkar som ngn helst fara med min vikt på hästen jag rider så jag säger nu att jag bara vill att ni som kanske är i ungefär samma storlek som jag får reda på ungefär vad ni kan rida på för häst i minimum... och är det ngn som undrar så är bilder bäst att bedöma ifrån! (jag är dock inte bra att på att bedöma sådant) Mvh Lisa.
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

oj vad roligt att se!
Vi är exakt lika stora du och jag och jag ska rida in min dotters ponny som i dagsläget är 137 (hinner väl växa till d-ponnymått innan det är dags för inridning). Har oroat mig grön för att jag ska se galet stor ut. Men det blir nog bra det tror jag.:D
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Lånar en knappt, vad tror ni om min kille han är 164-165cm hög väger ca 550-600kg är av grövre typ men jag upplever inte honom som så jätte viktbärande, tror ni att 90kg är för mycket på honom. Jag själv väger ca50kg så det är ju en väldigt skillnad. Det handlar i såna fall inte om någon enstaka gång utan som medtryttare eller så..??
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Jag tror det kommer funka bra :)
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R



Jag och min isis..jag 175 cm med långa ben och här är hon ca 134 cm idag är hon ca 138
Tycker inte jag är för lång alls=)
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Jag är typ 172 & väger ca.60kg & jag rider b-ponny ibland :)
Har en egen welsh mountain & han är ju van att bära mig sedan 7år tillbaka,så för vår del går det bra. Men vi tävlar inte längre,både pga min ålder & min längd.

Tack för svaren på "Är jag för stor för denna fining?" :) Då behöver jag inte vara orolig.
 
Sv: Behöver hjälp!

Hej :) Jag är ca 155 cm lång och väger ca 60-65 kg, Är jag för stor för en C-Ponny ?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behöver hjälp!

Du är inte för lång iaf,viket vet jag inte men tror inte att det skulle vara något problem heller =)
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

hej!
Som du säger är han inte riktigt musklad? Då låter ganska lång, men inte för tung. Kanske om du tomkörde/körde honom? Du kan nog börja rida honom liet då och då, men inte för ofta om han är lite mer musklad. Men hoppa tror jag du ska hopppa över. För när du landar i sadeln, (ungefär) så väger du dubbelt så mycket. Hoppas det går br a& detta hjälpte!
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

kl

Anser ni att jag ser ut att vara för fet och/eller för lång för mitt sto?
Har fått höra av fler personer tidigare att jag är för stor, och med tanke på att hon i dagsläget är omusklad och ska sättas igång blir jag ännu mer stressad över att inte passa med henne. :(

Brutalt uppriktiga åsikter önskas, jag tål självklart att höra även en negativ sanning då jag förstås vill det bästa för min häst.


 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Inte ens i närheten, förstår inte att någon ens kan ha sagt det.

Tycker ni passar perfekt.
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Det lättade lite från hjärtat att höra det, tack.
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Ja, jag kan inte förstå vem som skulle kunna sagt en sån sak!
 
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Inte inärheten... :eek: Du kan växa mååånga cm (eller hästen krympa;)) till innan man får det på tal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
1 956
Senast: Atalantha
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 275
Senast: neferra
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
83 451
Senast: Ängslig
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång och sen var det länge sen någon skrev något riktigt nytt i den. Men så fort den...
46 47 48
Svar
940
· Visningar
116 603
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp