Bukefalos 28 år!

Länkarna i högerkanten

alazzi

Trådstartare
Jag tycker att låsta bloggar inte ska synas i högerkanten. Det känns rätt irriterande när man trycker på någon av "Bloggar nu" och får detta meddelande:

alazzi, du har inte behörighet till den här sidan. Det kan bero på en av flera anledningar:

Ditt användarkonto har inte rätt behörigheter för att komma åt den här sidan. Försöker du att redigera någon annans inlägg, komma åt administrativa funktioner eller andra system som kräver särskild behörighet?
Om du försöker att posta, kan administratören ha stängt av ditt konto, eller det kan vänta på aktivering.


Det känns ju som om jag har gjort något fel. Försökt göra något otillåtet.
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Håller med, jag fick det meddelandet senast igår. Känns som att jag har försökt kapa hela Bukefalos :D
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Men då får ni nog jobba lite på självkänslan snarare än att forumets script ska behöva göras om;). Man KAN inte ta sånt personligt.
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Men då uppstår frågan varför ha en blogg som ingen annan får läsa?
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Men då uppstår frågan varför ha en blogg som ingen annan får läsa?

Lät du kompisar och syskon läsa din dagbok? :) En blogg, kan för många fungera som dagbok, där man skriver för sig själv och sina närmaste vänner, möjligen. I kontrollpanelen kan man om jag inte minns fel, själv bestämma vem som får läsa.

mvh

IngelaH
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Blogg kan du inte jämföra med dagbok. Dagbok skriver man för sig själv, ja. Blogg skrivs för att andra ska läsa.
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Blogg kan du inte jämföra med dagbok. Dagbok skriver man för sig själv, ja. Blogg skrivs för att andra ska läsa.

Vad en blogg är, är nog upp till skribenten och läsaren. Blogg är vad jag förstått en personlig dagbok, skriven på nätet. :) Jag har massor med vänner, som enbart använder bloggen, som checklista för sig själva, med veterinärbesök, hovslagare, läkarbesök och annat.

Så det finns nog både och.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Men om man vill ha den helt privat kan man ju välja andra forum än att skriva på Bukefalos. Så slipper andra se att man skriver om man nu ändå inte vill att andra ska läsa. För mig är det så att om man skriver på internet så är man inte privat. Vill man vara privat väljer man andra forum.

Du behöver inte svara...vi kommer inte längre. Jag har min åsikt och du tycker annorlunda.
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Jag har massor med vänner, som enbart använder bloggen, som checklista för sig själva, med veterinärbesök, hovslagare, läkarbesök och annat.

Och de tar de upp Bukefalos serverplats med? Varför lägger man ut personliga anteckningar som ingen annan ska läsa på nätet? Och lägger dem på ett offentligt forum så det blir länkar ingen kan följa? För att få uppmärksamhet? Internet är inte så privat som folk tycks tro.

Och jag håller med Alazzi, är det privata anteckningar hör de inte hemma på ett offentligt forum.
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Ja jag håller fullständigt med alazzi också. En blogg på ett forum tycker jag i allra högsta grad är publik, vill man hemligblogga så finns det hur många möjligheter som helst att göra det på andra ställen där inte länken till bloggen ligger mitt i näsan på tusentals användare.

Och de tar de upp Bukefalos serverplats med?
Samtidigt som icke aktiva trådar obarmhärtigt förintas om ingen skrivit i dem på ett par veckor, för att spara på bukes minne.
 
Senast ändrad:
Sv: Länkarna i högerkanten

Jag vet inte hur Gunnar själv, har tänkt här. Men bloggfunktionen har ju blivit hyfsat populär i alla fall :). Andra bloggsidor, där även jag är med :p har ju möjlighet för bloggaren att ställa in om inlägget ska vara offentligt eller inte.

Som du säger, internet är inte så privat som man tror. Det har vi ju fått många exempel på här på bukefalos bland annat. Det händer att jag någon dag emellanåt, vill skriva något för mig själv, som gäller mig och min familj som jag inte vill ventilera öppet här i bukefalos blogg och i såna fall skriver jag ett låst inlägg. Om jag nu tänker tillbaka, så är det nog bara 1 möjligen 2 inlägg, som jag har låst för andra läsare.

Och givetvis får alla gärna ha sin egen åsikt i den här frågan. Men jag som bloggmoderator uppskattar att Gunnar låter sina medlemmar själva bestämma vilka som får läsa vad i bloggarna. Och jag hoppas att det får fortsätta vara så även framledes. Man ska ha en möjlighet till ett andningshål för sig själv, eller för några utvalda vänner. Men om det är flera/många som störs av låsta blogglänkar, så kan man hoppas att Gunnar försöker hitta en funktionell lösning på att få dem osynliga.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Det händer att jag någon dag emellanåt, vill skriva något för mig själv, som gäller mig och min familj som jag inte vill ventilera öppet här i bukefalos blogg och i såna fall skriver jag ett låst inlägg.

Men man behöver inte lägga ut allt man skriver på nätet. :grin:

Spara i en mapp på datorn ett alternativ. För som sagt, samtidigt raderas inlägg hela tiden för att spara serverplats.
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Vilket bara gäller snackforumen- Inte hela buke!

Ja men det är illa nog. Hur många kladdkakerecept har publicerats egentligen på buke senior, jag tror ingen kan räkna dem alla. ;)

Det känns lite kindergarten med bloggar på detta forumet, och är de dessutom sen låsta så...tja...
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Jag kan hålla med om att det borde finnas smidigare varianter om man vill ha en hemlig blogg, men orkar inte riktigt störa mig på det... Och de olåsta ser jag att de fyller sin funktion. :)
 
Sv: Länkarna i högerkanten

Vet inte hur det ser ut på andra bloggforum, men jag tycker inte att Bukes synliga bloggskrivare är så väldigt aktiva. Det är några få som skriver ofta och sen är det några som skriver lite mer sällan. Men jag är sällan inne på andra bloggforum och kollar, tiden räcker inte till allt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan inte låta bli att fascineras över vilket perfekt recept mitt nuvarande jobb följer för att döda precis all jobbmotivation jag...
Svar
12
· Visningar
2 135
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 410
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Situation: Liten trevlig arbetsplats. En administrativt anställd, jag. Jag trivs med kollegor och arbetsplats. Jag har arbetsuppgifter...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 094
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp