Lära barn visa känslor

Sv: Lära barn visa känslor

Teorier jag gillar? Vad skulle det betyda?
Affekter är affekter. Spelar inte så stor roll vilka teorier man gillar där.
Om någon skriver att de vill komma åt känslorna så antar jag ju förstås att det är just känslor de menar. Varför skulle jag tro att de menar något annat än det de skriver?
 
Sv: Lära barn visa känslor

Såna teorier som har med affektfokuserad psykoterapi att göra, tex.

"Känslor" är inte ett väldefinierat ord som alla menar exakt samma sak med. Dina inlägg tex, illustrerar det och visar samtidigt att det inte alls är vad du avser att illustrera.
 
Sv: Lära barn visa känslor

Jag kan inte riktigt komma på någon som påstår att affekter inte är kopplade till kroppsliga reaktioner?
Eller vad menar du egentligen?

Sen vet jag också att folk i allmänhet pratar om känslor på alla möjliga sätt. Men jag uppfattade att TS sökte hjälp för att kunna hjälpa sitt barn att hantera och visa känslor, och då tycker iallafall jag att det kan vara ganska relevant att utgå från ett perspektiv som faktiskt bygger på något mer än vad "folk" säger eller inte säger.

Användandet av kroppen för att närma sig känslor är förövrigt inget som man bara sysslar med inom affektfokuserad terapi. Det förekommer inom de flesta terapiformer där det finns ett behov av just att sätta ord på känslor.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 369
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 913
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp