Bukefalos 28 år!

Lärobok om apportering?

Poisonous

Trådstartare
Jag är på jakt efter en bok om apportering, alltså en lärobok, hur man lär in apportering.
Vill gärna ha tips på namn och författare :idea:
 
Sv: Lärobok om apportering?

Är det apportering för jakt eller lydnad/bruks?
 
Sv: Lärobok om apportering?

Lydnad och bruks mest, men även en del jakt :)
Behöver inte finnas i samma bok utan får gärna vara olika så jag har lite o kika på.
 
Sv: Lärobok om apportering?

Jag är på jakt efter en bok om apportering, alltså en lärobok, hur man lär in apportering.
Vill gärna ha tips på namn och författare :idea:

Böcker i all ära, men är det något jag lärt mig så är det att apportering bäst lärs in olika beroende på vilka förutsättningar hunden har. Jag har haft ett h-vete med att annars mycket duktiga instruktörer instruerat min apportering på ett sätt som gjort den sämre än den varit och nästan pajjat den helt innan jag kom i kontakt med folk som höll på med "min" ras.

Mitt förslag är att ta kontakt med vana hundmänniskor som håller samma ras/typ av hund, höra hur dom gjort, gör, löser problem och sedan fundera över ens egens hunds förutsättningar och personlighet.

Men i bokväg har väl de flesta "tävlingslydnadsböcker" och "brukslydnadsböcker" en bit om apportering...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lärobok om apportering?

Ja fast jag känner att jag vill ha en bas att stå på. Både teoretiskt och praktiskt. Självklart tar jag hjälp av hundvana människor men jag är en person som gärna läser mig till saker och vill därför ha en grund att stå på.
 
Sv: Lärobok om apportering?

Om du går in på www.adlibris.se och gör en sökning på Inki Sjösten så hittar du en hel del bra böcker, bl a Brukslydnad, där borde apporten finnas med. Jag gillar hennes böcker för de är enkla och lättfattliga.
 
Sv: Lärobok om apportering?

Finns en artikel¨på klickerklok.se om just apportering som är super. Förutsatt att du jobbar med klicker då.
 
Sv: Lärobok om apportering?

Finns en bok som heter "Med sikte på 10an", som jag tycker är bra på momenten i LK1an.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag lånar en kollegas hund och vi tränar gärna apportering tillsammans. Nu är vi ute en del i mörkret på kvällarna och jag...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska försöka fatta mig kort. Frugan och jag har planerat att skaffa hund under året och har landat i att jaktlabbe passar oss...
Svar
15
· Visningar
1 341
Senast: Lillo
·
Hundträning Har en 4 månaders valp här. Han vaktar ibland när han hör någon i trappen och på barnskrik samt andra ljud som kommit utifrån. Jag vill...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: hastflicka
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp