Lätta, välventilerade benskydd.

Digbil

Trådstartare
Jag vill ha tips på bra benskydd till en, just nu, ung häst. Hon har normalt inget behov av skydd (stryker sig inte) men jag vill gärna skydda benen vid vissa typer av träning då risk för slag från egna hovar och omgivningen föreligger (ex tuffare trailträning, första uteritterna i tuffare terräng, introduktion till koarbete etc). Många inom western använder PC skydd men jag är inte helt såld på skydd av den typen. Min största invändning är att de blir varma och sen vill jag inte ha något som påverkar rörelsen i i kotan för mycket (nej jag tror inte på skyddens "stödjande" funktion).
Jag vill ha ett skydd som ger ett gott skydd mot yttre trauma runt om benet utan att hämma ledens naturliga rörelse, är lätt och inte suger åt sig för mycket svett och vatten och inte blir för varmt.
Jag är inte helt bevandrad i skydd då jag kommer från travsporten där skydden har en ganska specifik funktion och mina ridhästar har mest använt lindor och strykkappor.
 
NEW airoflow cross country Är underbara. Benen är nästan lika svala som utan skydd efter ett pass :love:. De är flexibla trots skenorna och tar inte åt sig fukt.
 
Tack! Flera bra förlsag. NEW skydden verkar ju ganska spot on vad jag letar efter. Ska kolla in och mäta dem så de inte är för långa.
 
Hoppar in här, någon som har tips på samma kriterier, men där hela kotan skyddas? Typ som PC skydd som går runt om hela.
 
NEW Equine Wear Cross Country
Hur sitter den? Var är den täckande och var är den öppen? Kan inte riktigt räkna ut det utifrån bilderna.
 

Liknande trådar

Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: LuckyMe
·
Hästvård Jag har såklart läst runt både här och i böcker och visst jag har haft häst i dryga 35 år. Men lägger man till att de sista 17 åren...
Svar
5
· Visningar
1 684
Senast: Mimsan_
·
Dressyr Jag vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden, så det får bli här då det är dressyr jag tränar. Min häst trampar igenom ganska...
Svar
14
· Visningar
3 086
Senast: Jozelle
·
Utrustning Hade ute kiropraktorn igår som sa att jag måste ha benskydd med fårskinn, annars får damen gå utan (och det är inget alternativ då hon...
2
Svar
25
· Visningar
7 779
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp