Bukefalos 28 år!

Laga tapet?

Angua

Trådstartare
ENa papegojeländet :devil: var snabb som en iller igår och rev sönder en bit av tapeten.. Lyckades slita loss ca 1x5 cm längs med skarven.. Lägenheten tapetserades när jag flyttade in för ett år sedan och jag hade inte tänkt bli så långvarig i den..
Frågan är, vad kan jag göra för att laga? Jag har ingen reservtapet tyvärr.. Annars hade man kanske kunnat sätta dit en "lapp". Behöver jag sätta upp en helt ny våd eller tre (alt få betala för det när jag flyttar ut)?
Eller finns det fiffiga tapetlagartips? :D Den saknade biten sitter inte kvar, den låg hopknöglad på golvet..

Det är kul med djur nästan jämt.. :cool:
 
Sv: Laga tapet?

Jag kan ingenting om tapetsering överhuvud taget så tyvärr kan jag inte komma med några tips. Dock har jag nån rulle tapeter över så om vi har samma kan du få en liten bit... ;)

Dock har jag en kanin som gillar tapeter... :devil: Men jag älskar honom nästan jämt. Tänkte hoppa på din tråd så jag vet vad som finns o göra med våra tapeter den dagen vi flyttar ut..
 
Sv: Laga tapet?

Häng en tavla över :p

Nej, jag skojar bara! Om jag var du skulle jag köpa en rulle tapet och försöka laga. Funkar inte det är det bara att hänga en ny våd. Tyvärr skiljer det sig ofta lite i färgnyans mellan olika rullar osv därför är det bäst att alltid spara tillverkningsnr som finns på rullen så att man kan kolla om företaget har exakt samma uppsättning kvar. Kan du ju tänka på till framtiden! Nu är det bara att köpa en ny och chansa på att det är samma nyans.
 
Sv: Laga tapet?

Om det är ett större företag som äger huset så kanske de tapetserade flera lägenheter och kanske,kanske har kvar av samma. Värt att fråga i alla fall.
 
Sv: Laga tapet?

Jag får höra. Iofs när jag flyttade in visste de inte om att de hade renoverat lägenheten, jag fick veta att det inte var gjort, och fick även påhälsning av killen som skulle göra jobbet efter att jag flyttat in, trots nymålat, nytapetserat och nylackade luckor i köket. Jag vet ju inte ens vad det är för tapetar jag har eftersom jag inte fick välja.. Men får höra med dem iaf, alt vad det kan kosta att de gör det när jag flyttar ut. Har man ligistdjur så har man..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
866
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag och min kompis ska snart flytta ut ur lägenheten, jag har tyvärr råkat ta sönder en del av tapeten i mitt sovrum då jag skulle ta...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: fryckan
·
Hemmet Ni minns denna tråden kanske? -> http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1134933&highlight=badrum Vi är nu inflyttade i vår...
2
Svar
38
· Visningar
7 980
Senast: Lajke
·
T
Hemmet Ska renovera mitt ena gästrum o har lite frågor som ni förhoppningsvis kan hjälpa mej med.. Alla svar mottages med största tacksamhet...
Svar
2
· Visningar
1 191
Senast: traloppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp