Lagar som gäller oss ryttare, och svar på tal..

Varför är så många sommargäster på det viset?! :confused:
Man hör ju om hur många som helst som uppför sig så där! :mad:

Jag vet en stadsbo som köpte ett hus på bondvischan och hade som sommarställe.
Huset i fråga låg mitt bland flera bondgårdar där det fanns massor med djur av olika slag.
Det dröjer inte länge innan människan börjar kräva att närmaste grannen ska göra sig av med alla sina djur, för se sommargästen är minsann allergiker!

Om man inte tycker om djur och natur, om man är allergisk mot djur, varför i hela fridens dar är man så pantad att man köper sig ett ställe mitt i värsta "bondelandet"?! :confused:
Förstår fanimej inte hur de tänker?? :eek:
 
Hör att du är precis som mig! :D
Jag är också en sådan som svarar artigt och med ett leende när jag träffar på "tomtar".
Och det faktum att de inte kan få mig varken rädd eller arg, verkar reta gallfeber på dem! :devil:

Jag har ett citat som passar så bra på sådana "tomtar", som ska spy galla i lokalpressen, skälla på folk mitt i skogen osv: "ge dem bara tillräckligt långt rep så hänger de sig själva". :devil:
 
*asf* Vikken tant. Där jag rider ligger det en park. Vi brukar gå där med stallhundarna. Där finns en tant som har en hund som hon har lös. Och eftersom den är lös går den fram till stallhundarna, som är vakthundar och väldigt aggressiva mot andra hundar. Sen skäller hon på oss för att "våra" hundar hoppade på hennes.. tss. Hon har kallat oss "stallbarn" massa fula saker, och hotar med att dra in oss i hennes lägenhet, tvinga oss att ringa våra föräldrar, och så ska hon klippa håret av oss. Men men, vi har snackat med våra föräldrar, personalen i stallet (eftersom hon hotar med att döda deras hundar) och andra vuxna. Så nu är hon lite rädd och håller sig borta från oss... ;)
 
Aha - då är du lika "elak fördomsfull människofientlig" som jag :D.

Jag blir nästan lite värmande lycklig inombords när jag träffar på folk som inte kan uppföra sig då jag har vetskapen om att de mött sin överman och jag njuter lika mycket varje gång de inser att de är ute på djupt vatten :rofl:.

Många gånger är de dessutom så korkade att de bara snärjer in sig ännu mer och gräver gropen ännu djupare - helt ok för mig då njutningen blir bättre än orgasm :d.
 
:eek:

Så ser jag ut när jag läser ditt inlägg.
VARFÖR flytta ut på landet om man vill undvika djur och natur?
Helt jävla otroligt vilka jävla folk det finns.
 
Känns skönt att inte vara den enda :devil: här på jorden! :bow:
Håller med om att det är en enorm tillfredsställelse när folk som uppför sig illa snärjer in sig totalt i sitt eget skitsnack! :D

Kaxiga, otrevliga och fulla karlar/killar är en annan av mina "specialoffer".
Det är så enormt sköööönt när de blir utskrattade av sina egna vänner! :devil:
 
Har fått veta att de andra i stallet numer har slutat prata med henne, möjligen hejar de glatt och vinkar.. Sen får hon skrika hur mycket hon vill. :smirk:
 
Där finns en tant som har en hund som hon har lös. Och eftersom den är lös går den fram till stallhundarna, som är vakthundar och väldigt aggressiva mot andra hundar. Sen skäller hon på oss för att "våra" hundar hoppade på hennes..

Fast där har hon rätt och hon kan anmäla er om era hundar gör illa hennes, även om det är henne hund som är lös och springer fram till era.

Sedan förstår inte jag varför "era" vakthundar måste vara aggressiva rent generellt?
Verkar livsfarligt :crazy:
 
Det är helt rätt!
Man ska "vänligattackera" sura människor! :)

Dels så får man ju själv "ryggen fri" när man inte sjunker till samma låga nivå, och dels, vad ska surmänniskorna säga när de ska kritisera en och de vill prata skit till andra?! :D
"De där idioterna bara hälsar vänligt och vinkar glatt" eller?! :angel:
 
Fast där är lagen entydig, man måste ha kontroll på sin hund sen kan det ske på olika sätt genom koppel eller kommando. En lös hund som attackerar andra hundar och männsikor, kan inte anses vara under kontroll och detta ansvarar ägaren/föraren över.
 
Fast en lös hund som kommer ruandes kan ju även vara vänligt sinnad, men bli skadad av en kopplad hund. Det är då den som håller i kopplet som får stå för veterinärvården av den andra hunden pga det strikta ansvaret. :smirk:
 
Du har strikt ansvar som hundägare.

Om en lös hund kommer fram till dina hundar och dina hundar gör denna hund illa åker du dit på att betala.

Och vad jag förstod så var det nu "trådskaparens" hundar som var aggressiva och inte den knäppa tantens
 
Fast en lös hund som kommer ruandes kan ju även vara vänligt sinnad, men bli skadad av en kopplad hund.

Och varför tror du hunden är kopplad, kontrollen är ägarens ansvar om man brister i den får man nog vackert stå för kostnaden själv. Det är alltså ägaren som brister i anvar, som får stå för kostnaden. Sen spelar det ingen roll vem av hundarna som blir biten, någon har inte haft kontroll över sin jycke.
 
Om en lös hund kommer fram till dina hundar och dina hundar gör denna hund illa åker du dit på att betala.

Svar nej på den frågan, ägaren till den lösa hunden har ingen kontroll och har därmed brustit i sitt ansvar.

Jag har varit med om denna situation för några år sedan, våran hund kopplad attackeras samt vår dotter av en lösspringande jycke av mindre trevlig karaktär. Våran hund gjorde vad som ankom på en hund, nämligen försvarade både sig själv och dottern. Hela tiden fastsatt i sitt koppel, attackerd vovve fick en del revor och skråmor som sen matten ville ha ersättning för. Matten polisanälde oss för denna händelse, men höll snudd på att få ta bort sin hund pga av detta. Det hela var helt och hållet hennes ansvar, och där hade hon brustit.
 
Ja då vet jag inte alls..

Har själv "varit med" i princip samma händelse men där fick den som hade den kopplade hunden betala för den andra hunden skador.

Men vi kanske får ta detta på "HUND" ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 340
Senast: Jadzia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 107
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
817
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här lektionen stod det Arnica vid mitt namn på listan - ett ganska högt och långt mörkbrunt sto med mycket ögonvita. Förra gången...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp