Bukefalos 28 år!

Laktoskänslig bara på morgonen?

Sparrisen123

Trådstartare
Kan man vara det?
Jag har märkt att om mitt första mål på dagen innehåller laktos får jag svinigt ont i magen inom en halvtimme. Väljer jag ett laktosfritt alternativ slipper jag det. Resten av dagen verkar jag inte reagera på laktos.
Varför är det så? Någon som har en teori?
 
Sv: Laktoskänslig bara på morgonen?

Min stressmage är precis så.
(Det blir bättre ju mer jag undviker laktos.)
 
Sv: Laktoskänslig bara på morgonen?

Jag blir dålig i magen om jag dricker mjölk till frukost, aldrig annars. Min teori är att tarmbakterierna behöver väckas snällt efter att ha fastat hela natten annars orkar de inte jobba som de ska.
 
Sv: Laktoskänslig bara på morgonen?

Jag har exakt samma problem! Vet dock inte vad det beror på, men jag har accepterat läget och kör på laktosfria alternativ till frukost! :)

Vilken hjälp du måste ha fått utav mitt svar...... :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Hellhound
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 095
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Sassy
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 452
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp