Låna E-böcker

Bukefalos 30 år!

Tack för era tips.

Ang, svenskt bibliotek sa vill jag inte be ngn i Sverige om att fixa ett kort till mig, jag vill inte "utsätta" ngn för problem om det skulle uppsta. Och jag förstar att de inte erbjuder tjänsten till utlandboende.

Storytel- Det verkar vara det vanligaste alternativet, men 20 timmar känns för lite. Tänkte mest om det fanns ngn tjänst som bara hade e-böcker för i Storytel betalar jag ju även för en tjänst (hörböcker) som jag inte kommer att använda.

Jag har en PocketBook, den kan ta emot i stort sätt alla format. Telefon och dator läser jag inte pa.

Tänkte mest om det fanns ngn tjänst som bara hade e-böcker för i Storytel betalar jag ju även för en tjänst (hörböcker) som jag inte kommer att använda.

Jag har en PocketBook, den kan ta emot i stort sätt alla format. Telefon och dator läser jag inte pa.
Alltså jag betalar för e-böcker som inte används för jag bara lyssnar istället. Prenumerationer är ofta så.

Tack för era tips.

Ang, svenskt bibliotek sa vill jag inte be ngn i Sverige om att fixa ett kort till mig, jag vill inte "utsätta" ngn för problem om det skulle uppsta. Och jag förstar att de inte erbjuder tjänsten till utlandboende.

Storytel- Det verkar vara det vanligaste alternativet, men 20 timmar känns för lite. Tänkte mest om det fanns ngn tjänst som bara hade e-böcker för i Storytel betalar jag ju även för en tjänst (hörböcker) som jag inte kommer att använda.

Kobo Plus är nog än så länge det enda jag sett där du väljer om du bara ska prenumerera på eböcker eller ljudböcker, eller om du vill ha tillgång till båda. Av vad jag minns har jag inte sett det tidigare.

Alltså jag betalar för e-böcker som inte används för jag bara lyssnar istället. Prenumerationer är ofta så.
Det är ju ofta så, många tjänster där man betalar för mer än vad man använder men om det finns en tjänst som motsvarar precis det man vill ha ser jag det som ett stort plus och det jag i första hand letar efter. Sen om det inte finns så är det klart att jag får välja ngt som finns även om det är mer än jag egentligen behöver.

Prova med 100 h? Finns även poddar, nexstory har även tidningar tror jag eller om det var bookbeat?

Prova med 100 h? Finns även poddar, nexstory har även tidningar tror jag eller om det var bookbeat?
Än har jag ngr olästa böcker på min läsplatta, får göra lite statestik och se hur mkt jag verkligen läser. Men jag antar att man kan byta abonnemang om man läser mer/mindre än man trodde från början.

Tyvärr räknas de tjugo timmarna av de flesta sådana tjänster i samma timmar som boken tar att läsa upp, och högläsning tar ju i princip alltid betydligt längre tid än om man läser själv oavsett hur långsamt man läser. Läser man en bok på en timme eller två, som tar arton timmar för en uppläsare så har man liksom förbrukat sitt abonnemang på en eftermiddag.

Jahaaa! 😮

Har den android? Jag har litegrann gett upp det här med läsplattor, så jag är inte uppdaterad på modeller, och du kanske redan har koll på detta. Men ville bara nämna det här med att för att kunna använda åtminstone Storytel så måste man ha en läsplatta som kan ladda ner appar.

Har den android? Jag har litegrann gett upp det här med läsplattor, så jag är inte uppdaterad på modeller, och du kanske redan har koll på detta. Men ville bara nämna det här med att för att kunna använda åtminstone Storytel så måste man ha en läsplatta som kan ladda ner appar.
Den är inte android utan linux. Jag har en sådan och kan därför inte låna på biblioteket längre.

Det finns t ex Bokus play för e-böcker, stort utbud och några olika varianter på hur många böcker per månad man kan ladda hem. Men som jag förstår det läser man då "streamat" vilket jag inte är intresserad av. Jag har en Kobo Clara, och det har landat i att jag köper de böcker jag vill läsa som epub. Det blir en del pengar, men jag ser det som att det är som att köpa pocketböcker, eller något dyrare ibland, men jag slipper fylla bokhyllorna, som redan fyller två stora rum och är proppfulla. Dessutom älskar jag att kunna ha ett par-tre böcker i handväskan utan att det väger och tar plats.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka