Lång tid mellan starterna?

Deimion

Trådstartare
Hej! Jag och min ponny ska ut på våran första lokala tävling tillsammans. Måånga starter är det verkligen! 600 starter totalt. (Tävlar LD,LC) Startar som nr 61 i LC. Har räknat ut att det är 4 timmar mellan starterna. Vad brukar ni göra när det är så långt i mellan? Tacksam för snabba svar :)

Mvh Alexandra

Senast ändrad:
Sv: Lång tid mellan starterna?

Jag brukar ställa in ponnyn i transporten med lunchhöet. Blir ganska ofta (ofta jämfört med hoppning;))så långt emellan när man tävlar dressyr (tyvärr) :p

Fika och kolla på de andra klasserna/ryttarna!

Ställer in hästarna i transporten eller släpper ut dem i lilla rasthagen (en klubb där jag brukar tävla har en hel mängd små frimärkshagar som man får hyra till en billig penning. Där finns vatten och lite gott att äta, och ett par funktionärer som ser till att hästarna har det bra. Bra de dagar då det är stekhett ute och transporten blir som en ugn!). Sedan är det bara att ta fram osbrickan och lunchkorgen och njuta av att kolla på de andra som rider!

Shit vad starter på en lokal ponnytävling, får man fråga var du ska ?:P

Med så mkt starter och så många timmar hade jag nog hyrt en box om den möjligheten finns. Annars så hade jag ställt in hästen i transporten, men täcke så den inte blir kall den här årstiden.
Sen försöker jag se till att hästens dagliga foderrutiner är som vanligt fast man tävlar, och att den kanske får lite mer grovfoder och även givetvis tillgång till vatten.

Sen kan man ju ta en fika och kolla på andra ryttare.

Förr i tiden (innan jag fick barn) så hade jag ställt in hästen i transporten med ett gosigt täcke, gott om grovfoder och vatten.
Det är värre på sommaren, då brukar jag ha honom utanför transporten så mycket jag kan, där blir äckligt varmt.

Nu (med son på två år) hade jag seriöst övervägt att stryka mig i en klass.

Jag ska till Södertälje Ridklubb. :) Deras lokala hopptävling nu på lördag :)

Har jag en lättlastad häst lastar jag den så den får stå i transporten och äta hö, men har jag en häst som ogärna går på transporten så får den vara kvar utanför och beta i skuggan nånstans. (Ha ha, låter ju som jag tänkt släppa den där). Finns det tillgång på nån liten hage som någon skrev hade jag mer än gärna släppt hästen där sålänge inte priserna var hutlösa.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 763
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 977
Senast: tuaphua
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 712
Senast: Hedinn
·
Dressyr Jag har ett litet moraliskt dilemma. Mina absoluta favoritprogram att rida är LC:2 och LB:3. De ger bäst känsla för mig och H.H, är... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 536
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka