Första veckan på nya jobbet är avklarad, men det kändes lite konstigt att gå hem redan klockan ett igår. Nästa vecka blir också en kort vecka. Men det är väl en rätt bra uppvärmning. Jag somnade i soffan i går kväll, vaknade vid nio och gick och la mig. Sen sov jag länge.

Idag har det varit fullt ös. Jag började morgonen med att röja av diskbänken och diska. Sen hämtade jag ved. Jag gick också ut med komposten och så började jag göra i ordning ett nytt litet land med pallkragar. Sen tog jag en dusch och efter det åkte jag till återvinningen med förpackningar samt besökte mataffären för att handla lite. Där fick jag också tag i en trave kartonger som jag behöver till mitt pallkrageprojekt.

Nu tänkte jag bara avsluta pallkrageprojektet och så spenat där. Men tappade fart när jag var inne och åt. Kanske kan jag lura mig själv att bara gå och hämta kartongerna i bilen och sen sola en stund? Och sen kanske jag kan lägga en kartong eller två i pallkragarna? Och så sola lite mer? Kanske kan vara en plan? Tycker ändå att jag varit produktiv idag till en nivå som förvånar mig.
 

Första veckan på nya jobbet är avklarad, men det kändes lite konstigt att gå hem redan klockan ett igår. Nästa vecka blir också en kort vecka. Men det är väl en rätt bra uppvärmning. Jag somnade i soffan i går kväll, vaknade vid nio och gick och la mig. Sen sov jag länge.

Idag har det varit fullt ös. Jag började morgonen med att röja av diskbänken och diska. Sen hämtade jag ved. Jag gick också ut med komposten och så började jag göra i ordning ett nytt litet land med pallkragar. Sen tog jag en dusch och efter det åkte jag till återvinningen med förpackningar samt besökte mataffären för att handla lite. Där fick jag också tag i en trave kartonger som jag behöver till mitt pallkrageprojekt.

Nu tänkte jag bara avsluta pallkrageprojektet och så spenat där. Men tappade fart när jag var inne och åt. Kanske kan jag lura mig själv att bara gå och hämta kartongerna i bilen och sen sola en stund? Och sen kanske jag kan lägga en kartong eller två i pallkragarna? Och så sola lite mer? Kanske kan vara en plan? Tycker ändå att jag varit produktiv idag till en nivå som förvånar mig.
Du verkar ha varit otroligt produktiv - imponerande!

Du kanske kan ta med dig fika ut på bron och så kanske du får ork att fixa det sista när du ändå är ute 😊
 
Du verkar ha varit otroligt produktiv - imponerande!

Du kanske kan ta med dig fika ut på bron och så kanske du får ork att fixa det sista när du ändå är ute 😊
Attans. Jag har redan fikat. Men solen värmer gott. Jag sitter och njuter av värmen. Jag har börjat fylla lådorna, men får se om jag lyckas bli klar med det. Tänkte återanvända gammal jord men en del av det är fruset.
 
Första veckan på nya jobbet är avklarad, men det kändes lite konstigt att gå hem redan klockan ett igår. Nästa vecka blir också en kort vecka. Men det är väl en rätt bra uppvärmning. Jag somnade i soffan i går kväll, vaknade vid nio och gick och la mig. Sen sov jag länge.

Idag har det varit fullt ös. Jag började morgonen med att röja av diskbänken och diska. Sen hämtade jag ved. Jag gick också ut med komposten och så började jag göra i ordning ett nytt litet land med pallkragar. Sen tog jag en dusch och efter det åkte jag till återvinningen med förpackningar samt besökte mataffären för att handla lite. Där fick jag också tag i en trave kartonger som jag behöver till mitt pallkrageprojekt.

Nu tänkte jag bara avsluta pallkrageprojektet och så spenat där. Men tappade fart när jag var inne och åt. Kanske kan jag lura mig själv att bara gå och hämta kartongerna i bilen och sen sola en stund? Och sen kanske jag kan lägga en kartong eller två i pallkragarna? Och så sola lite mer? Kanske kan vara en plan? Tycker ändå att jag varit produktiv idag till en nivå som förvånar mig.
Bra jobbat!
Om du inte orkar mer kan du ju vila och ha det bra i solen. Jag tror det är bra att också öva på att känna sig nöjd med sig själv och det man gjort istället för att bara tänka på att man borde ha gjort mer.

Jag tycker du har kämpat så bra med att skaffa jobb och komma igång. Du är imponerande!
Jag är ärligt riktigt glad att det verkar kännas lite lättare för dig.
 
Bra jobbat!
Om du inte orkar mer kan du ju vila och ha det bra i solen. Jag tror det är bra att också öva på att känna sig nöjd med sig själv och det man gjort istället för att bara tänka på att man borde ha gjort mer.

Jag tycker du har kämpat så bra med att skaffa jobb och komma igång. Du är imponerande!
Jag är ärligt riktigt glad att det verkar kännas lite lättare för dig.
Ja, och jag hindras i mitt projekt p.g.a. att jag inte har tinad jord tillgängligt. Så kanske är det inte meningen att pallkrageprojektet ska bli klart idag.

Jag har sen en tid tillbaka tagit extra vitaminer, mineraler och järn. Kanske har det varit bra.

Ryggen är f.ö. också med i matchen trots att den varit lite stel ibland efter jobbet.

Jag är nog mest nöjd över att diskbänken blev ren idag, men det är bra även det andra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var ung så samlade jag på ordspråk och citat. En av dessa var: Alla dessa dagar som kom och gick Inte visste jag att de var...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 903
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är lite märkligt hur veckorna fyllts på sistone. Varje vecka är det alltid något utöver jobb som ska göras. Det har varit diverse...
Svar
1
· Visningar
1 146
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag blev det första ridturen med islänningen sedan augusti/september någon gång. Han stod inte riktigt still i stallgången idag så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 728
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träningströjor!
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp