Långtidsparkering avresa Stockholms C

Bukefalos 30 år!

SaraXX

Trådstartare
Jag och sonen ska fjällvandra och åker från Stockholms central. Pga kass anslutning får vi ta bilen till Stockholm (3h) och kommer E4 söder ifrån. Vi behöver ställa bilen fyra dygn, någon som har tips på var? Bra infartsparkering eller p-garage med smidig anslutning? Det får såklart kosta men 3000 som jag såg vid en snabb googling kändes saftigt.

Jag och sonen ska fjällvandra och åker från Stockholms central. Pga kass anslutning får vi ta bilen till Stockholm (3h) och kommer E4 söder ifrån. Vi behöver ställa bilen fyra dygn, någon som har tips på var? Bra infartsparkering eller p-garage med smidig anslutning? Det får såklart kosta men 3000 som jag såg vid en snabb googling kändes saftigt.

Långtid på Arlanda och ta tåget till centralen?

Första jag kommer på på rak arm är Södertälje syd som verkar ha 7 dagar och sen SL-pendeln till Stockholm.
Förr var det gott om plats där i alla fall. Inte säker på hur det är nu 7 dagar 300kr.
https://www.apcoa.se/hitta-parkering/parkering/soedertaelje/soedertaelje-syd

De flesta andra pendlarparkeringar söder om stan och närmare än så har nog 24h regler.

Observera att om ni tar pendeltåg är det stationen Södertälje syd undre ni ska till när ni går från parkeringen

Senast ändrad:
Första jag kommer på på rak arm är Södertälje syd som verkar ha 7 dagar och sen SL-pendeln till Stockholm.
Förr var det gott om plats där i alla fall. Inte säker på hur det är nu 7 dagar 300kr.
https://www.apcoa.se/hitta-parkering/parkering/soedertaelje/soedertaelje-syd

De flesta andra pendlarparkeringar söder om stan och närmare än så har nog 24h regler.

Observera att om ni tar pendeltåg är det stationen Södertälje syd undre ni ska till när ni går från parkeringen
Ah, ja det lät ju bra. Ska kolla det, tack!

Är Gnesta för långt bort? Går både pendeltåg och mälartåg, det finns några platser där man får stå 8 dygn. Inte säkert de är lediga förstås men brukar vara rätt glest på parkeringen.

Är Gnesta för långt bort? Går både pendeltåg och mälartåg, det finns några platser där man får stå 8 dygn. Inte säkert de är lediga förstås men brukar vara rätt glest på parkeringen.
Jag var tvungen att googla :bag:
Det ligger ju också hyfsat åt rätt håll, tack!

Jag var tvungen att googla :bag:
Det ligger ju också hyfsat åt rätt håll, tack!
Det är som sagt rätt smidiga kommunikationer. Skulle också tro att det är ”tryggare” att ha bilen där jämfört med närmare stan, bostäder nära parkeringen och jag vet flera som ställer bilar där med nycklar på framdäcket för att någon annan ska kunna ta sig hem, har aldrig hört att något skulle ha hänt.

Kom förresten på, när ska du åka?
Kan vara extra lång restid på pendeltåg söder om stan pga banarbeten i Rönninge vilket innebär ersättningsbussar på alla tåg från Södertäljehållet. Minns inte till vilket datum på rak arm. Ska kolla..
Rekommenderar fjärrtåg under den perioden om man vill ha smidig resa.

Den avstängningen pågår fram till 2 Augusti... Gäller alltså SLs pendeltåg, ersättningsbuss på sträcka mellan Södertälje C- Rönninge.

Den avstängningen pågår fram till 2 Augusti... Gäller alltså SLs pendeltåg, ersättningsbuss på sträcka mellan Södertälje C- Rönninge.
Då är ju fjärrtåg från Södertälje syd (vilket jag tänkte redan utan denna info) kanske ett smidigare alternativ.

Edit: ja, eller från Gnesta såklart.

Ställ er vi Internationella engelska gymnasiet på Söder och ta tunnelbanan från skanstull. Minns inte dygnstaxan exakt, 80kr kanske? Blir i alla fall inte några 3000.

Då är ju fjärrtåg från Södertälje syd (vilket jag tänkte redan utan denna info) kanske ett smidigare alternativ.

Edit: ja, eller från Gnesta såklart.
Jo, det var det jag tänkte när jag kom på att det är avstängt.
Semester så väldigt frånkopplad från pendeltåg tills imorgon...
Men det beror ju på om ts åker innan 2a aug. Är det senare i Augusti funkar ju pendel också bra om man vill/behöver spara några kronor.

Det är 2 augusti vi åker.
Kan kolla vilken tid den 2a arbetet för pendeltågen ska vara klart när jag jobbar imorrn om du vill.
Men jag själv hade nog valt regionaltåg el dylikt om det passade. Skiljer nog en kvart i restid kanske.
Men pendeln går å andra sidan lite oftare.

Sedan finns det väl alltid en liten risk för försenat banarbete eller något annat spårfel som skapar förseningar så rekommenderar inte att planera tiden för tight.
Men det gäller egentligen alla tågresor med anslutning om man inte har "allt på en biljett".

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat