Bukefalos 28 år!

Laptop som extra surfdator, vad köpa ?

Sv: Laptop som extra surfdator, vad köpa ?

Denna här datorn kommer jag att köpa på tisdag, är det ett bra val ??
Jag har genom bekanta kommit över en som är 1 månad gammal knappt använd, de byter då de i sin tur har fått chansen att ta över en "värsting" dator från en annan som bytt i jobbet.

Garantipapper o kvitto o dylikt följer med den, så det känns som att det är värt att chansa. 2000:- under nypris får jag den för också får alltså betala 3.500:- måste väl vara en bra affär ?

Specifikationen:

En kombination av design och prisvärd dator.
Genom att utnyttja de senaste designfördelarna visar Acer tydligt att det är möjligt att kombinera design, prestanda och värde för pengarna i en enda bärbar dator – nya Aspire 5315.

Komplett multimedia
Den smidiga och eleganta Aspire 5315 erbjuder en kraftfull Intel® Celeron® processor, full trådlös anslutningsbarhet, förstärkt med Acer SignalUp-teknik för ökad hastighet och stabilitet på din trådlösa anslutning. Expresscard-fack, Dolby® certifierat surround-ljudsystem, samt stora lagringsutrymmen som ser till att det är en komplett mobil multimedialösning.


Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium


Processor Intel CM540SR 64-bit 1.86GHz-533MHz FSB -1MB L2-cache.


Minne 2 GB (2 x 1GB) DDR2 - 667MHz - PC2-5300. 2 dimmplatser, 0 ledig. Support för Max 2GB.


Lagring - 160GB SATA hårddisk
- DVD-brännare Super Multi med stöd för Dual Layer


Kommunikation - 56K ITU V.92 modem
- Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt
- Trådlöst Nätverk Acer InviLink™ 802.11b/g
- En plats för ExpressCard


Bildskärm - 15.4-tums WXGA Crystal Brite 1280x800 pixel
- Inbyggd mikrofon


Grafik Mobile Intel® Graphics Media Accelerator X3100 med upp till 128 MB delat grafikminne


Ljud - Inbyggd ljudkort (Dolby Home Theater-certifierat)
- Inbyggda stereohögtalare (2W)

Portar 3x USB 2.0 portar
1x VGA
1x S-video/TV-ut
1x LAN
1x Express Card
1x Nätverk
1x Modem
1x mikrofon in
1x hörlur
1x strömförsörjning


Programvara - Acer Empowering Technology (Acer eNet, ePower, eAudio, ePresentation, eDataSecurity, eLock, eRecovery, eSettings Management)
- Acer Arcade™ Deluxe featuring DV Wizard, VideoMagician, DVDivine, Acer HomeMedia
-Acer GridVista
- Acer Launch Manager
- Norton Internet Security Trial - 60 dagars prova-på-version
- Adobe® Reader®
- NTI CD-Maker™
- Acer GameZone
- Microsoft Office Trial - 60 dagars prova-på-version


Säkerhet Plats för Kensington-lås

Strömförsörjning Li-Ion (ca.2,5 timmars användning) 6 cells
65W adapter.


Vikt & Storlek 366mm (B) x 274mm (D) x 33,6-42,6mm (H)
2,8kg

Så vad säger ni som kan är det en bra affär ??
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag lite hjälp att tänka. :) Allting har ju plötsligt blivit så väldigt digitalt och jag känner (ve och fasa) att jag inte...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: EmmaN
·
IT & mobiler Min laptop verkar ha gett upp för gott och nu började jag fundera på om jag verkligen behöver en ny. Det enda jag använder den till är...
2
Svar
25
· Visningar
2 906
Senast: hoppsann
·
F
IT & mobiler Har en lite äldre stationär dator som jag nästan enbart använder till spel. Surfar med mera gör jag på laptopen. Hårddisken har börjat...
Svar
10
· Visningar
1 296
Senast: Fozzie
·
IT & mobiler Behöver lite hjälp med vad jag ska köpa för bärbar då det har blivit dags för mig att införskaffa en ny laptop då min Vaio håller på att...
Svar
6
· Visningar
1 092
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp