Laptopen larmar vid start - varför?

Philosophia

Trådstartare
Gah! Håller min laptop på att vandra vidare? När jag skulle starta den idag så började den larma direkt. Mig veterligen finns det inte en sådan funktion på datorn (Acer TM 371TCi). :confused:

Detta upprepas nu varje gång jag startar datorn. Larmet slutar när sidan för inloggning kommer upp.

Vad kan det vara? Överhettningslarm?

Sedan när jag skulle skicka ett mejl hände en märklig sak, datorn började helt plötsligt systematiskt radera texten i mejlet och i ett worddolument som jag hade uppe. Den ville inte sluta förrän sidorna jag hade uppe var helt tomma. :crazy: Detta hände bara en gång, men nu vågar jag knappt öppna ett dokument av rädsla att det ska upprepas.

Hjälp!
 
Sv: Laptopen larmar vid start - varför?

A longshot, men låter lite som om en tangent på tangentbordet har fastnat lite halvt.
 
Sv: Laptopen larmar vid start - varför?

Jag tror faktiskt att du har rätt i att det är tangentbordet som spökar och att datorn indikerar att det är någon "sladd" som inte riktigt sitter som den ska. Detta styrks nog också att tangentbordet inte är riktigt helt efter en incident tidigare i somras då en skvätt kaffe flög ned i ena högtalarhålet precis över delete- och backspaceknapparna med resultatet att dessa upphörde att fungera.

Ja, det är väl bara att lämna in den på service så jag får ett nytt tangentbord. Lite typiskt, jag har inte tid att vara utan dator just nu.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 759
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 417
Senast: Mineur
·
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp