Lastproblem: hur skulle ni göra?

Sv: Lastproblem: hur skulle ni göra?

Hur skulle ni gå tillväga med en häst som går in i trailern utan större problem men så fort någon går bakom henne, man nuddar henne någonstans på kroppen förutom huvudet eller man råkar slå i något så kastar hon sig ut väldigt fort?

Våran gjorde så - gick på men skyndade sig ut så fort vi skulle lägga på bommen och stänga. Eller rättare sagt så fort något hände bakom henne.
Vi löste det genom att låna en transport med fronturlastning. Öppnade upp den och började med att gå igenom, fortsatte med att göra halt inne och fortsätta igenom osv. Det blev aldrig några problem att få henne att stanna kvar med fronten öppen.
Det slutade med att vi köpte en egen transport med fronturlastning. Idag lastar vi med skötardörren öppen, och har sedan länge inga problem med lastningen.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min valack som jag ägt i fem år nu har plötsligt blivit jätterädd för allt när jag är ute med honom När jag leder honom så kastar...
Svar
13
· Visningar
1 695
Hästhantering Dottern tävlar ridskoleponny. I höstas åkte vi några gånger och då tog lastningen 5-10 min men han gick på tillslut. Igår var han en...
Svar
0
· Visningar
1 644
Senast: Ninnurur
·
Ridning Hej! Hur brukar ni tänka kring igångsättning av häst? Hur länge skrittar ni tills ni börjar lägga in trav på schemat? Jag har...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 985
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp