Bukefalos 28 år!

Lastproblem: hur skulle ni göra?

Sv: Lastproblem: hur skulle ni göra?

Hur skulle ni gå tillväga med en häst som går in i trailern utan större problem men så fort någon går bakom henne, man nuddar henne någonstans på kroppen förutom huvudet eller man råkar slå i något så kastar hon sig ut väldigt fort?

Våran gjorde så - gick på men skyndade sig ut så fort vi skulle lägga på bommen och stänga. Eller rättare sagt så fort något hände bakom henne.
Vi löste det genom att låna en transport med fronturlastning. Öppnade upp den och började med att gå igenom, fortsatte med att göra halt inne och fortsätta igenom osv. Det blev aldrig några problem att få henne att stanna kvar med fronten öppen.
Det slutade med att vi köpte en egen transport med fronturlastning. Idag lastar vi med skötardörren öppen, och har sedan länge inga problem med lastningen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: tessan.g
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
339
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 981
Senast: Juli0a
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: Lutten
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Häst med eksem
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp