Bukefalos 28 år!

Låthjälp!

Jozze

Trådstartare
Jag behöver hitta en svensk låt (svensk text) som, bland annat, handlar om föräldrar som uppmanar sina barn till att jobba hårt för att bli framgångsrika, om det så är socialt, utbildnings- eller jobbmässigt. Förlagan är Lukas Grahams "7 years", men de viktiga delarna är i början där mamman säger "skaffa vänner, annars blir du ensam", pappan säger "skaffa en fru, annars blir du ensam" samt textsnutten som går "I always had that dream like my daddy before me". Den som behöver ha den här låten har tolkat mitt sista citat som att ett barn ser upp till sin hårt arbetande far/förälder och att barnet ska jobba lika hårt.

Någon som har några förslag? Andemeningen som sagt att föräldrar uppmanar sina barn, och en förälder uppmuntrar ett barn till att arbeta hårt, precis som föräldern gjort, för att lyckas.

Tillägg: jag vet alltså inte om detta finns att finna i någon svensk låt, så jag har ingen "in mind" som jag behöver hjälp med att komma på, utan jag kastar mig ut i hopp om att Bukeoraklet kan hjälpa mig med denna svårknäckta nöt :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 873
Senast: Gunnar
·
Relationer Eller drake och enhörning kanske... Har anonymt nick men tänker inte himla om vem jag är och jag tror många räknar ut det, åtminstone de...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 164
Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 425
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp