LCHF komma igång

Det handlade inte ens om LCHF utan om en högprotein-högfetts kost , med mycket processade livsmedel och inga grönsaker öht.
DET är inte bra för någon att äta

Inte ens den mesta strikta LCHFare jag känner till äter så som personen i programmet
 
Mitt största problem är frukost när jag jobbar. Efter mycket stök och bök har jag kommit fram till att det bästa för mig som går snabbast är äggkaffe, mixar kaffe med ägg men även en skvätt grädde i stället för kokosfett. Jag blir galet dålig i magen när jag tar kokosfett på morgonen. Jag får lyxa till det när jag är ledig haha. Fröknäcke är också fantastiskt gott och kommer jag bara ihåg att baka det så är det kanon som frukost. Eller förmiddagsfika.
 
Jag gör alltid 5 portioner kokosgröt som står i kylskåpet,å, för det är vad en förpackning kokosgrädde räcker till. Och så kokar jag ihop det på morgonen medan jag sminkar mig och fixar håret och kokar kaffe.
 
Det handlade inte ens om LCHF utan om en högprotein-högfetts kost , med mycket processade livsmedel och inga grönsaker öht.
DET är inte bra för någon att äta

Inte ens den mesta strikta LCHFare jag känner till äter så som personen i programmet

De flesta jag känner som har LCHFat har ätit just så, fast med lite broccoli och blomkål också.

Hur vet du att det handlade om en högproteinkost? Har du siffror på hur fördelningen över protein/fett i den mat han åt?

Om han nu åt en högproteinkost bör man dock kanske ändå vara rätt skeptisk mot LCHF då den här läkaren tappade mer muskler än fett i sin viktnedgång. Om man då LCHFar och därmed äter mindre protein än han gjorde innebär väl det sannolikt att man tappar än mer muskler och det är inte bra, det bör inte på något sätt vara önskvärt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 358
Senast: SiZo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 573
Senast: Trott
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 102
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp