Bukefalos 28 år!

Leaving Neverland

Har du sett Oprah-intervjun på youtube? Gör det annars. Där resoneras kring det.

Jag satte mig precis med den. Jag behövde en paus efter dokumentären. Inte för att jag någonsin varit någon MJ-fan eller ens reflekterat särskilt mycket över anklagelserna mot honom(jag har nog aldrig egentligen tagit ställning åt endera hållet), utan mest för att den var känslomässigt tung att titta på ändå.
 
Jag satte mig precis med den. Jag behövde en paus efter dokumentären. Inte för att jag någonsin varit någon MJ-fan eller ens reflekterat särskilt mycket över anklagelserna mot honom(jag har nog aldrig egentligen tagit ställning åt endera hållet), utan mest för att den var känslomässigt tung att titta på ändå.
Ja, klart att den är jättetung. Man ser ju hur de här männen kämpar. Och för mig blev det nästan ännu tydligare hos Oprah.
 
Det där är inte bara väldigt tramsigt, utan är också lätt att bemöta med ungefär det filmaren Dan Reed sa hos Oprah, som jag precis sett. Hon frågade varför ingen från dödsboet fick komma till tals i dokumentären och han svarade "det finns inget journalistiskt värde i att intervjua någon som säger att Michael was a great guy. De var ju inte där."

Framför allt var väl budskapet och kommentaren från filmskaparen att dokumentären inte handlar om MJ och därför finns inte hans familj eller liknande med, eftersom filmen handlar om just de två männen i fråga .
Rätt vesäntligt tycker jag ang argument 👍

@Grazing dina inlägg är helt ignorant okunniga samtidigt som du hävdar diverse med skuldbelägga och antaganden osv . Skäms för din skull, när jag läser dem - för din skull mest men även att läsa att folk alls gör såna här inlägg . Det är skämskudde att någon ens skriver/uttrycker det som du gör och tror på det .
 
Framför allt var väl budskapet och kommentaren från filmskaparen att dokumentären inte handlar om MJ och därför finns inte hans familj eller liknande med, eftersom filmen handlar om just de två männen i fråga .
Rätt vesäntligt tycker jag ang argument 👍

@Grazing dina inlägg är helt ignorant okunniga samtidigt som du hävdar diverse med skuldbelägga och antaganden osv . Skäms för din skull, när jag läser dem - för din skull mest men även att läsa att folk alls gör såna här inlägg . Det är skämskudde att någon ens skriver/uttrycker det som du gör och tror på det .
Ja, hans budskap är ju helt klart det. Men jag uppfattade Oprahs fråga som publicistiskt motiverad, alltså ungefär ”hur kan man bara intervjua ena sidan?” Och det var då han svarade med det där att inte var journalistiskt motiverat att intervjua några som inte var med.
 
Jag satte mig precis med den. Jag behövde en paus efter dokumentären. Inte för att jag någonsin varit någon MJ-fan eller ens reflekterat särskilt mycket över anklagelserna mot honom(jag har nog aldrig egentligen tagit ställning åt endera hållet), utan mest för att den var känslomässigt tung att titta på ändå.

Och @mandalaki

Får man be om en länk? Jag fick upp en jäkla massa konstiga popups senaste gången jag försökte hitta och uppenbarligen klickade på något dåligt 🤬 Ska det vara flera delar som en del skriver?
 
Och @mandalaki

Får man be om en länk? Jag fick upp en jäkla massa konstiga popups senaste gången jag försökte hitta och uppenbarligen klickade på något dåligt 🤬 Ska det vara flera delar som en del skriver?
Vad är det du inte kan hitta/vill ha länk till ? Den ligger som sagt på youtube , det räcker att skriva Leaving Neverland Oprah så får du den direkt 👍

Vad du avser med flera delar osv vet jag inte vad du menar heller. Vem har skrivit det ? 😳
 
Senast ändrad:
Ja, hans budskap är ju helt klart det. Men jag uppfattade Oprahs fråga som publicistiskt motiverad, alltså ungefär ”hur kan man bara intervjua ena sidan?” Och det var då han svarade med det där att inte var journalistiskt motiverat att intervjua några som inte var med.

Jag tyckte han svarade just det jag skrev ? Dvs att dokumentären inte handlar om MJ eller MJs familj osv, utan om just de två männen han intervjuat och deras historia .
 
För helvete @Grazing varför ska du alltid göra en tvärtemotagenda av precis allt och i alla ämnen vad det än gäller?
Jag har inte ens sett den här dokumentären själv och fattar att offren har substans i vad dom säger,och då har jag alltid innan tyckt att deras berättelser inte varit särskilt trovärdiga. Men jag inser ju hur otroligt naiv och oupplyst jag varit tidigare om ämnet.
 
För helvete @Grazing varför ska du alltid göra en tvärtemotagenda av precis allt och i alla ämnen vad det än gäller?
Jag har inte ens sett den här dokumentären själv och fattar att offren har substans i vad dom säger,och då har jag alltid innan tyckt att deras berättelser inte varit särskilt trovärdiga. Men jag inser ju hur otroligt naiv och oupplyst jag varit tidigare om ämnet.

Se den 👍 hett tips innan någon alls debatterar i ämnet 👍
 
Jag tolkade ditt inlägg som att du tyckte det var enkelt att döma mammorna utifrån det du skrivit , därav kommentar .
Jag såg just klart del 2 och ärligt, jag kände en väldig sympati med Wades mamma. Jag förstår familjens känslor och respekterar dem, särskilt Wades. Men jag anser att hon också blev på sätt och vis groomad av MJ, precis som den andra mamman. Och det finns ju än idag mammor som gärna sätter sina barns karriärer framför dem själva och resten av familjen, vad skiljde dem från henne? När syskonen pratade om att de skyllde på mamman så erkänner jag att jag undrade för mig själv vad om MJ? Kändes som att de borde ha åtminstone nämnt att det är han som har den huvudsakliga ansvaret och beskyllan.
 
Och absolut att berätta sin historia, det är inget fel, bara bra att uppmärksamma sånt här med grooming osv, men jag tycker det är fult när det blir girigt och pengar förmodligen är vad det handlar om.

Att som offer bli bemött att man pratar ut för att man girig och vill ha pengar, det är precis sådana uttalanden som gör att en del inte anmäler/ säger något.
De andra pojkarna som anmälde när de var små- detta var precis detta de fick höra- har du missat det??
Du har väldigt underliga och konstiga tankar/ åsikter om offer och deras skuld och vad de inte ska få göra efteråt för att om möjligt vara trovärdiga.

För egen del har jag aldrig tänkt tanken som du gör att offer som här är giriga, kan de få in lite pengar för den tid de kan upplysa andra med sin kunskap, få pengar till terapi och plåster på såren, sin familj så låt pengarna strömma in.
Finns ju massor av ex på offer som skrivit böcker/ filmatiserats ex Kampusch, självklart ska de ha betalt för det de gör och det de-tyvärr-varit ute för.
Skämmigt för dig att du hör till skaran som skuldbelägger offren.
 
Det finns rätt många artiklar om vad dokumentären har lämnat ute. Just för att inte fokusera på MJ's musik eller familj, vilket är bra.

Jag läste precis också att han aldrig blev "friad" i den bemärkelsen, i rättegången mot Jordy, utan att ärendet lades ned efter att MJ kommit överens med och betalat $23 000 000 till familjen

Jordy kunde i sina statement till rättegången exakt beskriva MJ's underkropp och könsorgan pga hans sjukdom som ger vita fläckar i huden. Varför ett barn nu kan veta det liksom om det inte vore sant...

( Jag är "en av dom som alltid trott att det var sant men valt att inte prata om det". Uppväxt med hans fantastiska musik )
 
Jag har inte ens sett den här dokumentären själv och fattar att offren har substans i vad dom säger,och då har jag alltid innan tyckt att deras berättelser inte varit särskilt trovärdiga. Men jag inser ju hur otroligt naiv och oupplyst jag varit tidigare om ämnet.

KL på sätt och vis
Jag är mer förvånad över att förhållandevis många inte vetat. Gäller både MJ o RK, ja menar det är ju ganska många år sedan RK kissfilm dök upp. Ihop med en massa annat. Men kissfilmen fanns ju där och tjejen var ju ett barn, den kunde alla se. ( Hon var ju också identifierad enligt flera men både hon OCH hennes föräldrar nekade att det var hon)

Vad gäller MJ så är jag så tacksam att dessa två vågade berätta. Jag tror och tycker det är jätteviktigt och att de gör en bra sak för både andra offer och lärdom till samhälle hur oerhört svårt det är att nå dessa barn när kontakten sedan länge är tagen och etablerad.

Tips igen. Se Abducted in plain sight.
Ja undrar man hur det stod till med föräldrarna till MJ offer så blir man ännu mer häpen och olustig där.
 
"I realized that these men had an extraordinary story to tell not so much even about Michael Jackson but about what grooming child sexual abuse looks like and that's so important."
Citat från Oprah intervjun.
:bow:
Det är exakt vad den dokumentären tar upp på ett väldigt bra sätt!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 362
Senast: mars
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 269
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 491
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 472
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp