@Pontevecchio Skryter och skryter. Jag konstaterar att vi inte har de problemen på vårat jobb nu, och kommer inte få, men att jag varit i liknande situationer och dessutom att flertalet av mina kompisar upplevt samma sak. Men vi hittar väl bara på.
På dina inlägg verkar det som om alla som har liknande upplevelser ljuger eller överdriver.
Jag berättade ju om min kompis som fick sin semester tillbakadragen, måste hon skaffa Bukekonto för att komma in och bekräfta?
Sen kanske mitt exempel med veckorna var dåligt men jag orkade på allvar inte sitta och kolla upp EXAKT vilka veckor som var när, ber om ursäkt för det, men tänkte att du kunde förstå vad jag menade ändå.
Jag vill aldrig ha barn och är nu 35 år. Tycker du att det är okej om t.ex föräldrar ALLTID fick gå före mig i fråga om semester och ledighet bara för att de har barn? Ska jag i 30 år, tills jag går i pension, bli felfördelad för att jag bestämmer mig för att inte skaffa barn? Min lediga tid och semester är lika mycket värd som en förälders.
Nu är detta som sagt ingen issue hos oss och kommer inte bli då ingen kommer skaffa barn, en har redan 2 vuxna en är en transsexuell och den tredje och jag är inte heller aktuella av andra anledningar. Men jag kan ändå ha empati med att andra har dessa problem. Det är inte kul att vara tvungen att välja semester och lediga dagar sist för att man inte har barn och man har rätt att beklaga sig över det och tycka det är orättvist utan att någon som du ska komma och peka finger och säga -Det där stämmer inte för det har jag aldrig varit med om. Ni överdriver osv.
Bara för att jag inte blivit utsatt för rasism eller andra kränkningar betyder ju inte att de inte finns.