Leds på att bli anmäld

Haha... prova att tex använda f-bolagens räknekalkyl på nätet. Dvs du loggar inte in utan bara använder kalkylen .
Du får ett telefonsamtal rätt snabbt efter det hos vissa f-bolag. ”Hej - vi såg att du varit inne på vår sida, ringer för att kolla om du har några undringar /frågor ” 😎
Det är därför folk har börjat fejka sina personnummer när de gör de olika offertförslagen på hemsidorna. Tydligen har jag sökt på allt från motorcykelförsäkringar till marsvin. Tror det är samma person som använder mitt nummer om och om igen... Telefonen är nixad men eftersom vi har en relation (!!!) Så får de ringa mig.....
De behöver inte uppge telefonnummer, det hittar bolagen så bra själva!
 
Vi blev anmälda till Länsstyrelsen förra vintern och nu var det dags igen. Förra året var det först ett mail som inte var anonymt, från en gubbe som bor en bit bort. Han ansåg att hästarna inte hade något stall och frös för att de inte hade täcke. Vi har en nordsvensk och shetlandsponny... han skrev även något om att vi hade höns i garaget. Garaget som var ombyggt till stall och hade ett hönshus i ena änden. 🤔
Sen inkom en anmälan om att vi bara hade en häst. Då kommer länsstyrelsen ut och kunde konstatera att det är två hästar men shetlandsponnyn är så liten så hon syntes knapp i all snö och hon gillar att vara i skogen i hagen. Allt väl.

Nu fick vi hem brev om att det kommit en anonym anmälan igen. Hästarna har inget stall, inga täcken, ingen mat, inget vatten. Det står att vi har en ensam get som inte har något vindskydd. 🤔
Vi har faktiskt tre getter och deras hage sitter ihop med en ligghall. Det syns dessutom ganska tydligt från vägen som vi bor bredvid.
Våra smått överviktiga hästar har fri tillgång i hönät, jag bär ut vatten flera gånger om dagen och de kommer in flera timmar om dagen eller natten. Vår nordsvensk hatar att stå inne så det händer att jag har dem inne på dagen istället för natten, lite beroende på väder.

Vet inte om det är någon som anmäler i all välmening och seriöst tror att något är så fel, eller om någon bara jävlas av någon anledning. Jag blir i alla fall väldigt ledsen och tappar lusten att ha djur även om jag älskar dem.

Fler som har det så här? Tips?
Detta känner jag igen🤔 Var det nån tråd ute på hästforum på fb också? Där var d bilder ute om jag inte minns fel?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 497
Senast: Skye
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp