Leggings med fickor

Bukefalos 30 år!

sthu

Trådstartare
Jag är på jakt efter nya leggings. Alltså typ strumpbyxor utan fot. I bomull helst.
Och till det stora kruxet: jag vill ha benficka för mobilen.

Ja, jag kan sy själv. Nej, jag känner inte för det.

Jag hittar bara träningstights i en mängd olika utföranden. Det är inte alls vad jag letar efter. Såvida de inte är tunna i typ bomull eller viskos eller nåt sånt.
Hittade ett par strumpbyxor med ficka fram i midjan, inte heller vad jag letar efter (jag vill inte behöva dra upp kjolen till naveln för att få ut mobilen).

Finns det överhuvudtaget leggings/strumpbyxor med benficka? Måste väl vara fler än jag som inte alltid har ficka på kjolen eller klänningen.

Jag är på jakt efter nya leggings. Alltså typ strumpbyxor utan fot. I bomull helst.

Jag hittar bara träningstights i en mängd olika utföranden. Det är inte alls vad jag letar efter. Såvida de inte är tunna i typ bomull eller viskos eller nåt sånt.
Hittade ett par strumpbyxor med ficka fram i midjan, inte heller vad jag letar efter (jag vill inte behöva dra upp kjolen till naveln för att få ut mobilen).

Finns det överhuvudtaget leggings/strumpbyxor med benficka? Måste väl vara fler än jag som inte alltid har ficka på kjolen eller klänningen.

Finns hos de som säljer arbetskläder till exempel Hejco har två modeller

https://hejco.se/sv/articles/2.211.2386/paige-leggings

https://hejco.se/sv/articles/2.1.1831/valetta-damleggings

Åh, det där har jag ett tips kring, tänkte jag när jag läste rubriken. Sedan blev det problem, dels är de i lycra, och därmed lite åt det sportiga hållet, men de är även slut på lager, i alla storlekar förutom xs, och sedan är det nog lite väl dyrt att handla, eftersom det är ett kanadensiskt företag, och med fraktkostnader, importavgifter och allt sånt, blir det svindyrt.

Jag tror att det är jättesvårt att sy tunna bomullsstrumpbyxor eller nylonstrumbyxor med en ficka som håller och där byxorna liksom sitter uppe. Jag har träningstights under kjolen på jobbet om jag vill ha fickor. Hade såklart varit nice om träningstights fanns i bomull men det verkade de inte göra när jag köpte.

Jag använder Soc träningstights

Jag tror att det är jättesvårt att sy tunna bomullsstrumpbyxor eller nylonstrumbyxor med en ficka som håller och där byxorna liksom sitter uppe. Jag har träningstights under kjolen på jobbet om jag vill ha fickor. Hade såklart varit nice om träningstights fanns i bomull men det verkade de inte göra när jag köpte.

Jag använder Soc träningstights
Jag har sytt själv utan problem så det tror jag inte.

Jag vill inte ha de där utanpåliggande sömmarna som verkligen skriker träningsbyxor. Dessutom blir det på till för varmt.

Jag har sytt själv utan problem så det tror jag inte.

Jag vill inte ha de där utanpåliggande sömmarna som verkligen skriker träningsbyxor. Dessutom blir det på till för varmt.
Fast de har inga utanpåliggande sömmar?
Du kanske tittade på en annan modell?

IMG_1603.webp

Nu visade jag blå för fickan syns bäst där men det finns svarta

Fast de har inga utanpåliggande sömmar?
Du kanske tittade på en annan modell?

Visa bifogad fil 190988
Nu visade jag blå för fickan syns bäst där men det finns svarta
Lite svårt att veta modell när man bara har märke att gå efter.
Det ser ut att vara coverstitch sömmar. Svårt att avgöra på så liten bild. Men när jag googlar ser de inte släta ut.

Läser beskrivningen och jo, det är den typen av söm.

Senast ändrad:

Hmm, menar du att det blir varmare med träningstights än sådana i bomull? Jag använder just träningstights (diskreta svarta utan sömmar - minns dock inte var jag hittat dem) under klänning för att de är svala och andas. Men det är verkligen olika hur man upplever olika material, jag och en kompis har t.ex. totalt motsatt upplevelse av vilket material på toppar som gör att man luktar armsvett. 😆

Det är förmodligen inget användbart tips till dig därmed men annars skulle jag ha föreslagit att använda vanliga strumpbyxor eller vilken look man vill ha och så ha korta tunna träningsshorts med mobilfickor över. Det använder jag även på sommaren när jag vill vara barbent under men kunna ha mobilen med (och slippa lårskav!).

Hmm, menar du att det blir varmare med träningstights än sådana i bomull? Jag använder just träningstights (diskreta svarta utan sömmar - minns dock inte var jag hittat dem) under klänning för att de är svala och andas. Men det är verkligen olika hur man upplever olika material, jag och en kompis har t.ex. totalt motsatt upplevelse av vilket material på toppar som gör att man luktar armsvett. 😆

Det är förmodligen inget användbart tips till dig därmed men annars skulle jag ha föreslagit att använda vanliga strumpbyxor eller vilken look man vill ha och så ha korta tunna träningsshorts med mobilfickor över. Det använder jag även på sommaren när jag vill vara barbent under men kunna ha mobilen med (och slippa lårskav!).
Jag har inga fickor på alla kjolar och klänningar, så jag vill ha en ficka på byxorna.

Jag svettas ihjäl i syntetmaterial. Alldeles vedervärdigt varmt. Kan inte träna i det heller.
Nylonstrumpor går inte heller. Och de har ju inga fickor.

Jag har inga fickor på alla kjolar och klänningar, så jag vill ha en ficka på byxorna.

Jag svettas ihjäl i syntetmaterial. Alldeles vedervärdigt varmt. Kan inte träna i det heller.
Ja, fattar. 🙂

Så är det för mig med överdelar i syntet, svettas och luktar vilket jag aldrig gör i t.ex. bomull, men med underdelar är det precis tvärtom. Kroppar är konstiga! 😅

Jag precis som du kan inte ha syntetkläder på kroppen! Det är vedervärdigt. Blev så glad när jag såg tightsen i bomull med benficka men tji fick jag. Man kan inte beställa som privatperson...

Jag precis som du kan inte ha syntetkläder på kroppen! Det är vedervärdigt. Blev så glad när jag såg tightsen i bomull med benficka men tji fick jag. Man kan inte beställa som privatperson...
Men vilken skrot.. Fattar inte varför det inte kan vara benficka på fler tights!

Lite svårt att veta modell när man bara har märke att gå efter.
Det ser ut att vara coverstitch sömmar. Svårt att avgöra på så liten bild. Men när jag googlar ser de inte släta ut.

Läser beskrivningen och jo, det är den typen av söm.
Jaha, jag missuppfattade dig! Jag trodde du menade dekorsömmar på utsida lår för fickor och så, inte den som är på insida lår. Då hänger jag med.

Men vilken skrot.. Fattar inte varför det inte kan vara benficka på fler tights!
Det har jag heller aldrig fattat, samt ordentliga fickor och inte dom där medskicken där det kanske får rum max en cykelnyckel. Jag letade efter några andra arbetskläder istället för "tälten" med utanpåhängande fickor som fastnar överallt, det slutade med att jag sydde egna i kompressionstyg eftersom jag inte har problem med syntet, dom har rejäla fickor, mobilficka på ena låret och tumstocksficka på det andra låret och det är numera dom enda jobbarbyxorna jag använder.

Liknande trådar

• Leggings
  • Hur ska man klä sig
  • Bra strumpor?
  • Leggings på män, och avarterna av detta.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka