Bukefalos 30 år!

cowgirl81

Trådstartare
Nån här som köper och bygger lego, och kanske samlar på nått specifikt. Byggde en liten miniorkidé idag. Och fick mersmak. Ska ta kort på den imorgon.

Nån här som köper och bygger lego, och kanske samlar på nått specifikt. Byggde en liten miniorkidé idag. Och fick mersmak. Ska ta kort på den imorgon.
Nej det var hiskeligt många år sen men jag spenderade en halv evighet med mitt lego som sen såldes när jag växt upp men är jag borta hos någon vars barn bygger med lego då hittar dom mig där, det där har jag fått höra många gånger typ "ja gå och lek så länge medan vi vuxna äter". :laugh:

Jag har byggt olika blommor. Skadade både knä och hand i höstas och pillandet med alla bitar är bra övning för finmotoriken i handen.

När de är färdiga blir de fina dekorationer. Den här har jag i badrummet.

IMG_8686.webp

Både jag och sambon gillar Lego. Vi har vid två tillfällen bestämt en budget och köpt ett set åt varandra och byggt ihop som dejtkväll. Vill väldigt gärna bygga mer technic men tyvärr är de för dyra för mig.

Jag har såååå mycket Lego på vinden som jag vaktar. Kan fortfarande inte smälta att mamma gav bort min barndoms Lego. Jag köpte massor med Lego till sönerna men det var jag som tyckte det var roligast. Tänkte att det var till barnbarn jag sparade det men det är det ju inte säkert att det blir några. Så nu är tanken att när jag blir pensionär blir det vinterpyssel. Bra för att hålla igång.

Både sonen (12 år) och bonussonen (16) tycker det är kul att bygga Lego. Även jag tycker det är superroligt!

Tyvärr lite för dyrt med de riktigt roliga byggena för att kunna unna sig ofta

Lego som är så kul!

Har dock alldeles för lite pengar och plats för att ha så mycket framme. Har väl 3-4 flyttkartonger med lego, tror jag?

Jag har funderat på Lego, och suktat lite efter ett par på tok för dyra grejer.

Men. Blir det inte lite som pussel? Dvs en engångsleksak? Sen står man där med ännu en pryl man inte behöver.

En kompis byggde en manuell lego-skrivmaskin, tex. Det var uppenbart ett roligt pyssel, och det var lite kul att testa att skriva med den. En gång eller två.

Hur är andrahandsmarknaden?

Jag har funderat på Lego, och suktat lite efter ett par på tok för dyra grejer.

Men. Blir det inte lite som pussel? Dvs en engångsleksak? Sen står man där med ännu en pryl man inte behöver.

En kompis byggde en manuell lego-skrivmaskin, tex. Det var uppenbart ett roligt pyssel, och det var lite kul att testa att skriva med den. En gång eller två.

Hur är andrahandsmarknaden?

Mina kompisar och jag använder dem som dekorationer där växter inte trivs. Som i badrum eller en mörk hall. Eller piffa upp saker.

Det här är ett krus som min morfars far gjort som jag inte haft hjärta att göra mig av med. Med en bukett tulpaner av lego blev den mycket roligare.

IMG_8671.webp

Mina kompisar och jag använder dem som dekorationer där växter inte trivs. Som i badrum eller en mörk hall. Eller piffa upp saker.

Det här är ett krus som min morfars far gjort som jag inte haft hjärta att göra mig av med. Med en bukett tulpaner av lego blev den mycket roligare.

Visa bifogad fil 187348
Ja, jo. I mycket måttliga mängder funkar det ju. (Annars är jag absolut inte typen som klistrar ihop och ramar in lagda pussel.)

Som tex din bild, där hade jag gissat att du har den grejen mer av emotionella än estetiska skäl. Det gäller ju för många av hemmets prylar, för all del.

Liknande trådar

• Mat/fikasällskap (eller nåt)?Malmö alt.Falsterbo Horse show i helgen?
  • Förvaring i barnrum
  • Budgivning hus
  • Pyssla med piprensare

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka